راه‌اندازی خط تولید آب تصفیه شده ویژه اربعین حسینی در نجف اشرف
کد خبر: 3655711
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
به همت مهندسان ایرانی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی خط تولید آب تصفیه شده ویژه اربعین حسینی در نجف اشرف

گروه شهرستان‌ها: مدیر پروژه آبرسانی اربعین حسینی در نجف از راه‌اندازی خط تولید آب تصفیه شده ویژه اربعین حسینی در این شهر خبر داد و گفت: در این پروژه تولیدی، آب بعد از تصفیه به صورت لیوانی و بسته‌بندی شده در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برای نوشتن گزارش از پیشرفت ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف راهی ستاد عتبات عالیات این شهر مقدس می‌شوم تا از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار بگیرم.
بعد از معرفی چند نفر، کسی حاضر به مصاحبه نمی‌شود و در حالی که تصمیم به بازگشت دارم، فردی پیشنهاد می‌کند تا از پروژه آبرسانی به زائران در ایام اربعین گزارشی را تهیه کنم.
راه‌اندازی خط تولید آب تصفیه شده ویژه اربعین حسینی در نجف اشرف
همراه با او به محل فعالیت پروژه می‌رویم؛ عبدالله مظفری، مدیر پروژه آبرسانی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: در این پروژه تولیدی، آب بعد از تصفیه به صورت لیوانی و بسته‌بندی شده در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این پروژه شاهد ارتقای سلامت زوار خواهیم بود، ادامه داد: ظرفیت اسمی این پروژه تولید روزانه 300 متر مکعب آب تصفیه شده از آب چاه در شهر نجف است و در شبانه‌روز 240 هزار لیوان آب تولید خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در کنار بسته‌بندی لیوانی، خط تولید آب نایلونی نیز فعالیت خواهد کرد، افزود: آب این بخش برای پخت غذای موکب‌ها و سایر مصارف خوراکی تولید خواهد شد.
راه‌اندازی خط تولید آب تصفیه شده ویژه اربعین حسینی در نجف اشرف
مدیر پروژه آبرسانی زائران اربعین حسینی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه، یک میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: هزینه این پروژه با احتساب هزینه زمین و سازه، دو میلیارد تومان است.
مظفری با ابراز اینکه در این پروژه، 50 مهندس، تکنسین و کارگر ایرانی، عراقی و ترکیه‌ای در حال کار هستند و تا در چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: تجهیزات و وسایل پروژه به این محل رسیده و بعد از اتصال قطعات و تجهیزات، کار تولید آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: این پروژه، کاری مشترک بین حرم مطهر علوی، ستاد عتبات عالیات و وزارت نیروی ایران و شرکت آب منطقه‌ای استان تهران است.
راه‌اندازی خط تولید آب تصفیه شده ویژه اربعین حسینی در نجف اشرف
وی با بیان اینکه مشابه این پروژه در سال 95 در جوار حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا، به مدت 18 روز انجام شده اما فناوری این پروژه پیشرفته‌تر از سامرا است، ابراز کرد: حدود 90 درصد تجهیزات پروژه کار مهندسان ایرانی است و سعی شده برای بالا بردن راندمان، از تجهیزات اتوماتیک بیشتری استفاده شود.
captcha