تولید علم به سمت نافع شدن از آن صورت گیرد
کد خبر: 3655809
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
رهبر:

تولید علم به سمت نافع شدن از آن صورت گیرد

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تولید علم به تنهایی کافی نیست و باید به سمت تولید علم نافع حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر تولید علم ما منفعت بخش باشد به راحتی می توانیم در دشتی همچون مغان در سایه پیشرفت علم و تکنولوژی به سمت تولید ثروت و ارزش افزوده حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته سی ام مهرماه در مراسم تکریم روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته دو نسل اول و دوم را پشت سر گذاشته که در نسل اول فعالیت این دانشگاه متمرکز بر تربیت کادر و نیروهای متخصص بوده است.
وی ادامه داد: در این دوره زمینه برای ادامه تحصیل محققان و اساتید فراهم آمد تا شاهد تربیت نیروهای انسانی کارآمد برای اداره کشور باشیم و آثار پرخیر و برکت آن را امروز با مدیران توانمند در عرصه های مختلف شاهد هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دومین نسل فعالیت این دانشگاه را در عرصه تولید علم اعلام کرد و گفت: در این ماموریت نیز موفق شدیم دانشگاه آزاد را در صدر دانشگاه های کشور در تولید علم قرار دهیم به طوری که سهم کشورمان در تولید علم جهانی نیز در سایه فعالیت دانشگاه آزاد افزایش یافته است.
رهبر ضرورت جبران عقب ماندگی ها در این حوزه را یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتدار همه کشور وابسته به تولید علم است در دانشگاه آزاد مصمم هستیم سهم خود را در تولید علم جهانی افزایش دهیم تا به جایگاه ممتاز برسیم.
رئیس سابق دانشگاه تهران با بیان اینکه تولید علم به تنهایی کافی نیست و باید به سمت تولید علم نافع حرکت کنیم تصریح کرد: اگر تولید علم ما منفعت بخش باشد به راحتی می توانیم در دشتی همچون مغان در سایه پیشرفت علم و تکنولوژی به سمت تولید ثروت و ارزش افزوده حرکت کنیم.
رهبر نسل سوم فعالیت دانشگاه آزاد را نسل کارآفرینی و خلاقیت در تولید ثروت توصیف کرد و گفت: ما به دنبال ارائه برنامه ای هستیم تا در کشور تولید ثروت از علم را به عینه انجام دهیم چرا که این امر اقتدار و جرات را به ما می بخشد.
وی پرریسک بودن عرصه تبدیل علم به ثروت و همچنین ایده به محصول را یادآور شد و اضافه کرد: قطعا با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از سوی دولت و مسئولان نظام اسلامی امیدواریم دانشگاه آزاد به یک دانشگاه خلاق و کارآفرین تبدیل شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: بر همین اساس ماموریت دانشگاه آزاد از آموزش صرف به آموزشی – پژوهشی تبدیل شده تا با توسعه مراکز رشد و فناوری و تقویت رابطه علم با بخش صنعت، کشاورزی و خدمات بتوانیم زمینه اشتغال جوانان فارغ التحصیل را فراهم کنیم.
رهبر اظهار کرد: بر همین اساس هر پایان نامه ما در هر گروه باید یک مساله از مشکلات کشور را حل کند و امیدواریم در آینده نزدیک توسط دانشگاه آزاد این مساله عینیت پیدا کند.
وی با اذعان به اینکه در دوران مدیریت دانشگاه های مختلف به این نتیجه رسیدم که دانشجویان دانشگاه آزاد پرانگیزه تر از دانشجویان سایر دانشگاه ها هستند گفت: به صراحت اعلام می کنم که علم بدون توجه به ارزش های دینی و فرهنگ اسلامی ذره  ای ارزش ندارد و دانشگاه آزاد به تلفیق علم و دیانت توجه جدی دارد.
captcha