شخصیت مرحوم مصطفی خمینی باید به نسل جوان معرفی شود
کد خبر: 3655850
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
لاریجانی در مراسم چهلمین سالگرد ارتحال مصطفی خمینی:

شخصیت مرحوم مصطفی خمینی باید به نسل جوان معرفی شود

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم چهلمین سالگرد عروج آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی، ایشان را شخصیتی آبدیده خواند و گفت: باید این شخصیت به نسل جوان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، علی لاریجانی در همایش بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی (ره) با تاکید بر اینکه برای نسل امروز آشنایی با شخصیتهای مهم انقلاب ضرورت بسیاری دارد گفت: 20 سال قبل ما چنین مراسم بزرگداشتی برای آیت الله مصطفی خمینی داشتیم و از آن زمان تاکنون فاصله زیادی تا مراسم امروز افتاده است و باید زودتر از این ها چنین مراسم بزرگداشتی برگزار می شد تا ابعاد زندگی و سلوک سیاسی ایشان بهتر شناخته شود.
وی به شخصیت آیت الله مصطفی خمینی (ره) پرداخت و گفت: تلاش های علمی و مجاهدت ها و زندگی سراسر ماجرای ایشان از وی یک شخصیت آبدیده بوجود آورده بود.
رییس مجلس شورای اسلامی با نقل قولی از امام راحل در خصوص حاج آقا مصطفی که ایشان را آینده اسلام خوانده بودند، این تعبیر امام را حرف بزرگی دانست و گفت: امام نه در مورد دوستان و نه در مورد دشمنان اهل غلو نبود و به کارگیری این تعبیر در مورد حاج آقا مصطفی مبنایی در کلام امام نهفته داشت زیرا ایشان واژه ها را در مورد افراد و اشخاص با دقت بکار می بردند .
وی جمله «آمریکا شیطان بزرگ است» را سنگین ترین سخن از امام درباره یک رژیم دانست و گفت: شاید زمانی که امام این جمله را در مورد آمریکا بکار برد باور آن برای خیلی ها سخت بود ولی اکنون خیلی از مقامات و سیاستمداران جهان به آن باور دارند.
رییس مجلس شورای اسلامی به دیدارهای خود با رؤسای برخی مجالس کشورهای دوست آمریکا در حاشیه اجلاس اخیر رؤسای مجالس در سنت پترزبورگ روسیه اشاره کرد و گفت: برخی از این مقامات از آمریکا به عنوان یک شیطان نام می بردند.
وی افزود: سخنی را که امام بیش از سی و اندی سال پیش در مورد آمریکا بکار بردند، امروز رییس مجلس کشوری که دوست آمریکاست آن را بکار می برد. نیروهایی بودند که امام (ره) روی آنها حساب ویژه ای می کردند و این نیروها فدایی انقلاب بودند، یکی از آنها حاج آقا مصطفی بود که امام (ره) در وصف ایشان فرمودند حاج آقا مصطفی آینده اسلام بود.  وقتی امام (ره) می گفت شیطان بزرگ امریکاست حتی دوستان امریکا هم این حرف را درک می کردند چون امام (ره) به اندازه و پربار صحبت می کرد.
وی گفت: نیروهای زیادی در پشت پرده انقلاب فداکارانه و بدون نام و نشان فعالیت می کردند، مثل آقای هاشمی و شهید بهشتی که آبرویشان را در انقلاب با خدا معامله کردند. در یکی از مراسم که شهید بهشتی سخنران بودند توهین های زیادی به ایشان شد و جلسه را مرتب به هم می زدند ولی ایشان همواره صبر و سکوت می کرد، یک بار هم امام (ره) درباره یکی از علما سخن سنگینی گفته بود که برای آن شخص بسیار سنگین بود اما همان شب حاج احمد آقا با یک نفر دیگر سرزده به دیدار او رفتند تا او را جذب کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت فدایی می خواهد تا برای انقلاب با تمام وجود کار کند و این بسیار مهم است چون انقلاب تا وقتی که این نیروها را دارد هیچ گاه آسیب پذیر نخواهد بود.
 
captcha