آئین اختتامیه منطقه شرق و شمال‌شرق مسابقات قرآن نزاجا برگزار شد
کد خبر: 3655937
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

آئین اختتامیه منطقه شرق و شمال‌شرق مسابقات قرآن نزاجا برگزار شد

گروه مسابقات: آئین اختتامیه مرحله منطقه‌ای شرق و شمال‌شرق سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش، امروز، اول آبان‌ماه برگزار شد.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: آئین اختتامیه مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی به صورت همزمان در دو منطقه شرق و شمال‌شرق به میزبانی گرگان توسط تیپ ۲۳۰ گرگان، قرارگاه عملیاتی لشکر 58 گرگان و منطقه غرب و جنوب‌غرب به میزبانی هوانیروز کرمانشاه برگزار شد.
آیین اختتامیه منطقه شمال‌شرق و شمال مسابقات قرآن نزاجا برگزار شد
وی با اشاره به فعالیت‌های ویژه در منطقه شرق و شمال‌شرق برپایی محافل انس با قرآن بود، اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان برتر یگان‌های شرق و شمال‌شرق نیروی زمینی در امامزاده عبدالله روستای زیارت گرگان، دانشگاه گرگان، محفل قرآنی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه از جمله اقدامات جانبی این مسابقات بود.
کشتگر اضافه کرد: در این دوره از مسابقات نفرات منتخب یگان‌های مستقر در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان برابر سهمیه مصوب در این مرحله حضور پیدا کردند که این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، سه، پنج، 10، 15، 20 و 25 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و مفاهیم در دو سطح یک و دو برگزار شد.
آیین اختتامیه منطقه شمال‌شرق و شمال مسابقات قرآن نزاجا برگزار شد
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات از سطح خوبی برخوردار بوده است، عنوان کرد: آئین اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان و فرماندهان لشکری در مسجد امام محمدباقر(ع) لشکر ۳۰ گرگان برپا شد.
مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه مسابقات فوق بنا بر دستورالعمل‌های صادره از سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با محوریت حفظ برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد انگیزه بین کارکنان و خانواده‌ها، جذب حفاظ جدید و تحقق تربیت 10 میلیون حافظ که سهم ارتش از 10 میلیون در برنامه 10 ساله تدوین و در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: مرحله نهایی این مسابقات 11 آذرماه به میزبانی اصفهان با حضور مناطق پنج گانه برگزار می‌شود.
captcha