برپایی همایش حسینی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شیراز/ انتقال مفاهیم عاشورا؛ از وظایف نظام تعلیم و تربیت
کد خبر: 3655948
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

برپایی همایش حسینی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شیراز/ انتقال مفاهیم عاشورا؛ از وظایف نظام تعلیم و تربیت

گروه اجتماعی: بیست و یكمین همایش حسینی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شیراز با عنوان همایش حسینی با حضور بیش از 600 دانش‌آموز در تالار احسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، بیست و یكمین همایش حسینی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شیراز با عنوان همایش حسینی امروز، اول آبان‌ماه با حضور بیش از 600 دانش‌آموز دختر مدارس غیردولتی شهر شیراز و با همت شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی استان و شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی استان در تالار اجتماعات احسان شیراز برگزار شد.

حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم تأكید كرد كه انتقال مفاهیم ناب عاشورا به دانش‌آموزان از وظایف مهم نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم وظیفه داریم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و انتقال پیام امام حسین(ع) و عاشورا به دانش‌آموزان گام برداریم.

رسول قانونی، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: امسال بیست و یکمین سالی است که با همت مؤسسان مدارس غیردولتی استان همایش حسینی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی شهر شیراز برگزار می‌شود که این امر بیانگر رویکرد تربیتی و توجه ویژه این مدارس به آموزه‌های دینی و مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیر دولتی در تمامی عرصه‌ها افتخارآفرین بوده و حضور پرشور دارند، افزود: توجه به آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی همیشه در دستور کار متولیان اینگونه مدارس بوده است و این مسائل از جمله اولویت‌های کار این مدارس هستند.

قانونی، هدف از برگزاری این همایش را آشنا كردن دانش‌آموزان با سبک زندگی امام حسین(ع) و خانواده ایشان خصوصاً پیام‌آور دشت کربلا و عاشورا حضرت زینب کبری (س) دانست و گفت: در کنار این هدف فرهنگ‌سازی و توجه دادن دانش‌آموزان به بحث حجاب و عفاف در جامعه همچنین بیان درس‌هایی ازشجاعت و شهامت حضرت زینب(س) در واقعه کربلا است.

بنا بر این گزارش، در این همایش حجت‌الاسلام والسلمین امیر اخوان یکی از مبلغین حوزه علمیه قم نیز با اجرای برنامه پرده‌خوانی به بیان وقایع عاشورا و اهداف و آموزه‌های قیام امام حسین(ع) پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود به تشریح سبک زندگی دختران بهشتی و ارائه معیارهایی از قرآن کریم برای دستیابی به زندگی بهتردر شرایط فعلی جامعه پرداخت.

اخوان با اشاره به برخی از آسیب‌های موجود در فضای مجازی گفت: در جامعه فعلی زنان با دو گونه شخصیت وجود دارند یکی با ویژگی‌های زنان مصرف کننده غربی و دیگری زن مسلمان قرآنی که هرکدام ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند.

وی افزود: زنده نگه داشتن قیام امام حسین و ذکر مصائب اهل بیت ایشان خصوصاً حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و نقش بنیادین این عزیزان در انتقال پیام عاشورا در فرهنگ‌سازی و تداوم این قیام بسیار تأثیرگذار است.

خاطر نشان می شودبیست و یکمین همایش دانش آموزی مدارس غیر دولتی شهر شیراز

captcha