همکاری مشترک وقفی ـ پزشکی اوقاف و جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3656133
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

همکاری مشترک وقفی ـ پزشکی اوقاف و جهاد دانشگاهی

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان با هدف توسعه همکاری‌های پزشکی و فرهنگی دو نهاد نشستی مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سید علیرضا علوی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی و حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در نشستی مشترک بر همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های پزشکی و فرهنگی تاکید کردند.

در این دیدار که با حضور معاونان هر دو مجموعه استان همراه بود، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان بیان کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و اشتغال مأموریت‌های خود را به انجام می‌رساند.

وی به معرفی بخش‌های پزشکی، آموزشی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، ایسپا پرداخت.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه وقف دارای دامنه‌ای بسیار گسترده است که اگر به صورت دقیق و عمیق به آن نگاه شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه را برطرف می‌کند، گفت: بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی تحت تأثیر سیاسی بازی‌ها قرار می‌گیرد و به ضرر قشر ضعیف جامعه است.

وی با اشاره به وقف موقوفه نظام‌السلطنه در بیش از یکصد سال پیش، عنوان کرد: به استناد تاریخ شفاهی و اسناد و مدارک موجود نیت واقف این موقوفه در گذشته اجرا می‌شده است. پس از اصلاحات ارضی برخلاف ظاهر زیبای آن، ضربه سنگینی بر پیکره ایران وارد شد که به ویژه در عرصه موقوفات بسیار آسیب‌رسان بود.

طباطبایی عنوان کرد: آن گونه که باید بر روی وقف کار نکرده‌ایم و البته کارهایی علیه وقف انجام شده و می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: یکی از حوزه‌های وقف درمان است و نباید موقوفه به عنوان معضل نشان داده شود بلکه وقف بسیار مشکل‌گشاست؛ در زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) وقف با هدف برطرف کردن مشکلات مردم ایجاد می‌شد. اگر اشخاص حقیقی و حقوقی دست به دست هم دهند و حق و حقوق موقوفه را دهند خدمات خوبی به نیازمندان می‌تواند ارائه دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی کارها و همکاری‌های خوبی صورت گرفته است، نسبت به انجام فعالیت‌های مشترک میان اوقاف و جهاد دانشگاهی خوزستان اعلام آمادگی کرد.

iqnakhouzestan@

captcha