برپایی اولین «نمایشگاه مد و لباس اقوام کُرد ایران» در اسفندماه 96
کد خبر: 3656249
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

برپایی اولین «نمایشگاه مد و لباس اقوام کُرد ایران» در اسفندماه 96

گروه فرهنگی: کارشناس مُد و لباس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برپایی اولین «نمایشگاه مد و لباس اقوام کُرد ایران» در اسفندماه 96 در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سلیمان‌بیگی، کارشناس مُد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، دوم آبان‌ماه در دومین جلسه مد و لباس اقوام کُرد اظهار کرد:  لباس کردی یکی از زیباترین، متنوع ترین و پوشیده ترین پوشش‌هایی است که در سطح فرهنگ جهانی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: لباس کُردی که در تنوع همچون گل‌های رنگارنگ بهاری است این امتیاز را دارد که بسیار پوشیده و در شرع مقدس اسلام شایسته تحسین است.

وی بیان کرد: آنچه در لباس کُردی می‌بینید الهام از کوه  و طبیعت متنوع  سرزمین قوم کُرد است. لباس مردان کُرد الهام گرفته از کوه به رنگ قهوه‌ای و کرم پر رنگ است،  سربند و کمربند با شرایط جغرافیایی انطباق دارد تا مردان را از سرمای کوهستان در هنگام کار و تلاش حفظ کند. لباس زنان کرد بر خلاف مردها، سرشار از گل و گیاه و سبزه و رنگ‌های گوناگون است.

کارشناس مُد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: لباس به عنوان یکی از موضوعات مهم در سبک زندگی و ارتباط آن با ارزش‌ها اسلامی و هنجارهای اجتماعی و ارزش‌های جامعه دینی مورد توجه قرار دارد.

وی عنوان کرد: پرداختن به فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای ملی و دینی ایرانیان است در این راستا موضوع مَد و لباس به صورت جدی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

اردلان، به عنوان دبیر اجرایی نمایشگاه مَد و لباس معرفی شد و در زمینه‌های طراحی پارچه، طراحی پوستر، مقاله، تحقیق، مسابقه  و بخش عکاسی سر گروه‌های هر بخش مشخص و تعیین شد.

captcha