اندیشه امام خمینی(ره) مبتنی بر جهان‌بینی قرآنی است
کد خبر: 3656256
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

اندیشه امام خمینی(ره) مبتنی بر جهان‌بینی قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول تشکل‌های دینی بندرخمیر با بیان این که اندیشه امام مبتنی بر جهان‌بینی قرآنی است، گفت: حتی واژه‌های سیاسی کلام حضرت امام(ره) از قرآن گرفته شده‌ است ایشان دیکتاتور را با طاغوت، مبارزه با استعمار را با مبارزه با استکبار و نجات فقرا و محرومین را با مستضعفین جایگزین کرد.

حجت الاسلام سلحشور در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان،‌ ضمن تسلیت سالگرد شهادت آیت الله مصطفی خمینی (ره) آشنایی با اندیشه امام (ره) را، راه شناخت ماهیت جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر اندیشه های امام(ره) را نشناسیم، دچار خسران می شویم.
مسئول تشکل های دینی  بندرخمیر با  تاکید بر این که امام (ره) قرآن را جلوه تام خدای متعال می دانست، افزود: امام راحل  در فکر و اندیشه اش جز توحید و یکتا پرستی نمی گنجید، اندیشمندان می خواهند قرآن را تعبیر کنند، اما تعبیر امام عجیب است، می فرماید قرآن تجلی صفات جلالیه و جمالیه خدا است و چیز دیگری نیست؛ کسی که با این نگاه به آفرینش بنگرد، جوهره وجودش یکپارچه خداپرستی می شود و جز خدا نمی بیند.
وی با اشاره به اینکه اشتراکات فقهی امام و حاج آقا مصطفی، خاطرنشان کرد: به طور مثال امام دین را در امور فردی، شخصی و اخروی خلاصه نمی کردند؛ این نگاه در مرحوم حاج آقا مصطفی به همان اندازه وجود دارد در همین رسالت ولایت فقیه ایشان خطاب به مسلمانان و بزرگان می گوید، دین را تنها در امور عبادی و اخروی معنا نکنید.
حجت الاسلام سلحشوربه 6 آبان سال 56 که آیت الله مصطفی خمینی در آن روز به شهادت رسید اشاره کرد و تصریح کرد: وقتی حاج آقا مصطفی به شهادت رسید مفهوم این کلام امام(ره) شهادت مصطفی از الطاف خفیه الهی بود، برای بسیاری روشن نبود که چگونه فوت انسانی که مصیبتش جانگداز است از الطاف الهی است، در سال 56 اختناق و استبداد به شکل کامل خود در جامعه حکم فرما بود و دوستی امام(ره) مجازاتی سنگین در پی داشت، اما این شهادت تاثیری شگرفی در آن زمان درجامعه گذاشت.
وی به شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: از ویژگی های امام(ره) در بین علما این بود که  تاکید بر درس خواندن فرزندان  داشت؛ فرزندان بسیاری از علما کارهای پدر را انجام می دهند و کار شایسته ای هم هست، اما امام (ره) خطاب به فرزندان خود فرمود کسان دیگر هستند و شما بروید درس بخوانید.
captcha