تشویق‌های رهبر معظم انقلاب انگیزه‌ام را برای اتمام حفظ چند برابر کرد
کد خبر: 3656564
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
حافظ قرآن بیرجندی:

تشویق‌های رهبر معظم انقلاب انگیزه‌ام را برای اتمام حفظ چند برابر کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن‎‌کریم گفت: در دیدار خصوصی با رهبر انقلاب حدود سه دقیقه دستانم در دستان رهبری عزیز قرار داشت و ایشان از من پرسیدند شما در حال حفظ قرآن هستید؟ و پاسخ مثبت دادم که ایشان سه بار گفتند آفرین، بسیار خوب که همین تشویق و آفرین‌گفتن‌ها انگیزه‌ای قوی برای به پایان بردن حفظ شد.

مصطفی فریدونی، حافظ کل قرآن‌کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: حفظ قرآن کریم را از سال پنجم دبستان آغاز کردم و حمایت‌های مادر و معلمان و اساتیدم باعث شد که این مسیر را ادامه دهم.
وی اظهار کرد: در سال پنجم ابتدایی جزء سی‌ام قرآن را حفظ کردم که بسیار مورد تشویق قرار گرفتم و همین باعث شد که تمایلم برای حفظ افزایش پیدا کند و بعد فعالیت‌هایم را در مجمع قاریان قرآن و در محضر استاد بهنام ادامه دادم.
حفظ  کل قرآن سه سال و نیم طول کشید
این حافظ کل قرآن‌کریم بیان کرد: دوران حفظ من حدود سه سال و نیم طول کشید و در مقطع راهنمایی توانستم حفظ را به اتمام برسانم که البته اتفاقات شیرین این سه سال هر روز انگیزه‌ام را بیشتر می‌کرد که  مهمترین این اتفاقات دیدار خصوصی با رهبر انقلاب بود.
فریدونی ادامه داد: سال 78 در حالی که 15 جزء قرآن را حفظ کرده بودم به همراه استادم حاج آقای بهنام به عنوان نمایندگان قرآنیان بیرجند به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتیم و نماز را همراه با ایشان خواندیم که به خاطر دارم مکبر نماز من بودم.
وی افزود: بعد از نماز  با ایشان گفت‌وگوی چند دقیقه ای داشتم، حدود سه دقیقه دستانم در دستان رهبری عزیز قرار داشت و ایشان از من پرسیدند شما در حال حفظ قرآن هستید؟ و پاسخ مثبت دادم که ایشان سه بار گفتند آفرین، بسیار خوب که همین تشویق و آفرین‌گفتن‌ها انگیزه‌ای قوی برای به پایان بردن حفظ شد.
توصیه رهبر انقلاب حفظ پرمعنا و استوار قرآن بود
این مربی قرآن مجید گفت: همچنین ایشان به من توصیه کردند که حفظ قرآن کریم را پرمعنا و استوار ادامه بدهید و بیان کردند من هم زمانی قرآن حفظ می‌کردم ولی در حال حاضر وقت و فرصت این کار برای ما مهیا نیست.
فریدونی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد علوم قرآنی به اتمام رسانده است، اظهار کرد: درک مفاهیم قرآن به زبان انگلیسی و حفظ موضوعی قرآن از جمله برنامه‌هایی است که بعد از حفظ ادامه دادم و اکنون نیز آن را پی‌گیری می‌کنم.
وی بیان کرد: امسال نیز در مسابقات قرآن اوقاف کشور در رشته حفظ موضوعی توانستم به عنوان یکی از منتخبین، برگزیده شوم و به نظرم حفظ موضوعی جذابیت و شیرینی خاص خودش را دارد و در تعریف سبک زندگی از منظر قرآن بسیار کمک کار است.
30 خطبه نهج‌البلاغه را حفظ کردم
این کارشناس ارشد علوم قرآنی ادامه داد: همچنین حفظ نهج‌البلاغه را پی‌گیری می‌کنم و در حال حاضر 30 خطبه این کتاب ارزشمند و بخش زیادی از حکمت‌های مولا علی(ع) را حفظ کردم و امیدوارم بتوانم این مسیر را تا پایان ادامه دهم.
فریدونی در زمینه موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود در دانشگاه بیان کرد: با توجه به پیش‌زمینه‌ای که در مورد علوم سیاسی داشتم موضوع پایان نامه ارشدم را آرمان‌گرایی در حکومت از منظر آموزه‌های قرآن کریم نزد فریقین انتخاب کردم و مقاله‌ای نیز در این زمینه ارائه دادم.
وی گفت: برای تدوین پایان نامه‌ام سه تفسیر شیعی (المیزان، تفسیر آیت الله جوادی آملی، من وحی قرآن علامه فضل الله) و سه تفسیر اهل سنت (المنار رشید رضا، فی ضلال القرآن سید قطب، الاساس فی تفسیر) را مورد بررسی قرار دادم.
این حافظ کل قرآن‌کریم یادآور شد: همه قرآن‌کریم نور مطلق است، اما انسان با برخی از آیات قرآن ارتباط و انس بیشتری برقرار می‌کند، به عنوان مثال آیه 53 سوره زمر که می‌فرماید« قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلي‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ ی بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‌اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‌آمرزد ، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است» بر من تأثیر بسیار گذاشته است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۵ - ۲۲:۰۴
0
0
احسنت به استاد فریدونی.کاش با امثال این چهره ها و نخبگان صحبت بیشتری صورت گیرد.الحق و الانصاف مصاحبه های خوبی در ایکنا قرار می گیرد. ان شاءالله خداوند یاریتان کند.
captcha