فهم قرآن بدون اهل بیت(ع) عاقبتی جز تفسیر به رأی ندارد
کد خبر: 3656782
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

فهم قرآن بدون اهل بیت(ع) عاقبتی جز تفسیر به رأی ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیت‌الله حیدری ایمن سازی در برابر تهاجم شیاطین جن و انس را یکی از برکات انس با قرآن دانست و با تأکید بر بهره‌گیری از رهنمودهای اهل بیت(ع) در ارتباط با قرآن گفت: قرآن بدون اهل بیت(ع) عاقبتی جز تفسیر به رأی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز چهارشنبه 3 آبان، در محل برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد «مدهامتان»در حسینیه امام رضا(ع) اهواز حضور یافت و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در آغاز از فعالیت‌های اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قدردانی کرد و گفت: از سال 71 تاکنون که کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد تشکیل شده‌اند، نقش خوبی در تربیت جوانان و نوجوانان در مساجد ایفا کرده‌اند؛ مخصوصاً که محور اکثر برنامه‌های آنها قرآن است و قرآن برکات بسیار زیادی دارد.

آیت‌الله حیدری آیه «وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَسْتُورًا»(إسراء، 45) را خواند و گفت: یکی از برکات قرآن در این آیه یاد شده است؛ به این معنا که وقتی قرآن می‌خوانی بین تو و کسانی که ایمان ندارند و راه دیگری غیر از راه شما در پیش گرفتند، حائلی قرار می‌دهیم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ابلیس در رأس جریان ضد ایمان قرار دارد و شیاطین جن و انس در رکاب شیطان هستند و قسم خورده‌اند نگذارند انسان‌ها طعم شیرین ایمان را بچشند و تلاش می‌کنند در این مسیر او را به اشکال مختلفی منحرف سازند.

وی با تصریح به اینکه فضای مجازی امروز یکی از سلاح‌های برنده برای از راه به در بردن انسان‌های مؤمن است، گفت: البته این فضا فقط در اختیار دشمنان دین نیست و می‌توان از این فضا در جهت معارف قرآن استفاده کرد؛ چنانچه امام صادق(ع) فرمودند: «لن ينتشر الهدى الا من حيث ينتشر الضلاله»(هدایت منتشر نمی شود مگر از همان طریقی که ضلالت منتشر شده است).

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مقابل امواج مخوف تهاجم فرهنگی چه باید کرد؟ قرآن می‌گوید به سوی من بیایید من شما را حفظ می‌کنم. وقتی به قرآن پناه می‌برید قلعه استواری برای شما درست می‌کند که ایمن خواهید بود؛ اما این موضوع شروطی دارد و یکی از شرایط بهره‌برداری از قرآن استفاده از «سفینه نجات» است. قرآن دریاست و بدون سفینه نجات نمی‌توان در دریا غواصی کرد و باید به همراه مرشد و هادی به این دریا قدم گذاشت.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) سفینه نجات هستند، گفت: آنها همان مطهرون هستند که باطن قرآن را درمی‌یابند و ما جز از طریق اهل‌بیت(ع) نمی‌توانیم به حقیقت قرآن برسیم. آنها که به شعار «حسبنا کتاب‌الله» تمسک کردند هر چند ظاهری فریبنده دارند؛ اما جز کفر و دوری از خدا چیزی در چنته ندارند. چون از راهی به جز اهل‌بیت(ع) به سمت قرآن رفتند. نمونه بارز آنها امروز تکفیری‌ها هستند که با وجود اعتقاد به مبدأ و معاد به دام دشمنان اسلام افتادند و قرآن به درد آنها نخورد؛ نه اینکه قرآن قابلیت ندارد؛ بلکه آنها قابلیت خود را در پای شیطان ذبح کردند و از غیر راه اهل‌بیت(ع) به قرآن ورود کردند و این عاقبتی جز تفسیر به رأی و بدبختی ندارد.

وی گفت: کانون‌های قرآنی به این هشدار توجه کنند که جریان‌هایی به نام تدبر در قرآن که شیعه اثنی‌عشری هم هستند با شعار «حسبنا کتاب‌الله»(قرآن برای ما کافی است) می‌خواهند قرآن را منهای اهل‌بیت(ع) بخوانند. باید بدانید چنین جریاناتی حتی اگر شیعه دوازده امامی باشند، تشیع‌شان پشیزی ارزش ندارد.

براساس این گزارش، مرحله استانی دوازدهمین مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور 210 شرکت کننده تا ساعت 18 امروز ادامه خواهد داشت.

iqnakhouzestan@

captcha