شرکت 16 هزار عضو کانون‌های مساجد کشور در مسابقات قرآن «مدهامتان»
کد خبر: 3656801
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

شرکت 16 هزار عضو کانون‌های مساجد کشور در مسابقات قرآن «مدهامتان»

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر جشنواره ملی مدهامتان با بیان اینکه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در 20 استان برگزار شده است، اعلام کرد: در مسابقات امسال 16 هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد کشور شرکت کردند.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از خوزستان، مجتبی میرزایی نسب، دبیر جشنواره ملی مدهامتان امروز چهارشنبه 3 آبان در حاشیه برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره این مسابقات در استان خوزستان گفت‌: دوازدهمین دوره این مسابقات از اوایل تیرماه جاری با ابلاغ فراخوان به دبیرخانه‌های استانی کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در تمامی رشته‌ها به جز صحت حمد و سوره و اذکار نماز ـ که ویژه نوجوانان 8 تا 15 سال است ـ در رده سنی 18 تا 30 سال برگزار می‌شود، افزود: رشته‌های مسابقات امسال شامل قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه، اذان و صحت حمد و سوره و اذکار نماز است.

دبیر جشنواره ملی مدهامتان گفت: رویکرد مسابقات مدهامتان امسال یک تغییر جدی داشت و آن هم توجه به موضوع مفاهیم قرآن کریم بود. بر این اساس تمامی شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف می‌بایست در آزمونی که در بخش مفاهیم پیش‌بینی شده بود، شرکت می‌کردند. این آزمون دو نمره در نتیجه مسابقه شرکت‌کنندگان تأثیر داشت.

میرزایی‌نسب ادامه داد: این آزمون سوم شهریورماه برگزار شد. علاوه بر این، یکی دیگر از تغییرات رشته مفاهیم بود که جزوه‌ای برای آن طراحی و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت و آموزن آن 28 مهرماه برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی مدهامتان اعلام کرد: امسال بالغ بر 14 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به صورت مستقیم در پایگاه اطلاع‌رسانی جوانان مساجد ثبت‌نام کردند 2 هزار نفر در دبیرخانه‌های استانی ثبت‌نام کردند. در بخش خواهران حدود 8 هزار و 400 نفر شرکت کردند.

وی افزود: تاکنون 20 استان مرحله استانی مسابقات مدهامتان را برگزار کردند و خوزستان بیستمین استانی است که این مسابقات را برگزار می‌کند. در تاریخ 4 و 5 آبان نیز باقی استان‌ها این مرحله را برگزار خواهند کرد و عملاً پرونده مرحله استانی مسابقات مدهامتان بسته خواهد شد.

میرزایی‌نسب در پایان اعلام کرد: مسابقات کشوری مسابقات مدهامتان از 14 تا 17 آذرماه در ایام هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت نبی مکرم اسلام(ص) در شهر مقدس برگزار خواهد شد.

iqnakhouzestan@

captcha