مسابقات قرآن «مدهامتان» در خوزستان برگزار شد
کد خبر: 3656804
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

مسابقات قرآن «مدهامتان» در خوزستان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» امروز چهارشنبه، 3 آبان در اهواز برگزار شد، این مسابقات تا ساعت 18 امروز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: امروز چهارشنبه 3 آبان، میزبان شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی مدهامتان از شهرهای مختلف استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه منتخبان این مسابقات به مرحله کشوری این رویداد که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند، افزود: مرحله استانی این مسابقات در 5 رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء و اذان ویژه برادران و در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل ویژه خواهران برگزار شد.

جوروند با بیان اینکه استقبال خوبی از این مسابقات در میان اعضای کانون‌های مساجد شده است، اظهار کرد: اگر فعالیت‌های قرآنی و مسابقات قرآنی گسترش پیدا کند، جوانان و نوجوانان برای حضور در این فعالیت‌ها تشویق خواهند شد؛ چنانکه امروز جوانان و نوجوانان حضور جدی در این مسابقات دارند.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز در حاشیه برگزاری این رویداد با بیان اینکه امروز مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان برگزار شده است، افزود: این حرکت قرآنی با برگزاری مرحله شهرستانی همزمان با ماه رمضان در استان آغاز شد.

وی اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها موفق شدند این مسابقات را برگزار کنند و برخی شهرستان‌ها نیز افرادی را به صورت انتخابی به مرحله استانی معرفی کردند.

براتی بیان کرد: این افراد امروز در مرحله استانی در حسینیه امام رضا(ع) با یکدیگر رقابت کردند؛ مسابقات بانوان هم در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

iqnakhouzestan@

captcha