انتشار کتاب «برادران و خواهران علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ»
کد خبر: 3656977
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

انتشار کتاب «برادران و خواهران علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ»

گروه فرهنگی: یک نویسنده و پژوهشگر در خصوص اثر جدید خود «برادران و خواهران علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ» خبر داد و گفت: پرداختن به اصل مهاجرت برادران امام رضا(ع) به ایران از جمله بخش‎های این کتاب است که در پژوهش به طور کامل سعی شده که به شبهات و سوالات در این مورد پاسخ منطقی ارائه شود.

حجت‌الاسلام محمدحسن پاکدامن، پژوهشگر و مؤلف کتاب «رقیه بنت الحسین(ع) در انساب و تاریخ» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به هدف خود از نوشتن کتاب «علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ»، عنوان کرد: پس از انتشار کتاب تحلیلی «رقیه بنت‌الحسین(ع) در انساب و تاریخ» و شیوه تحلیلی نگارنده در بازشناسی اسناد، متون تاریخی و روایی، تصمیم بر آن شد که زندگی امام رضا(ع) با توجه به کاستی‌های تحلیلی که در این باره موجود است، در دو جلد مورد واکاوی دقیق قرار گیرد.
وی، بهره‎وری از شیوه تجمیع گزارش متفرق در راستای پاسخگویی به بسیاری از مسائل فهم تاریخی که تاکنون در شبهات باقی مانده را از ویژگی‌های کتاب‌های «رقیه بنت‌الحسین(ع) در انساب و تاریخ» و «علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ» عنوان کرد.
این پژوهشگر حوزه مطالعات دینی از نگارش اثر دیگر خود تحت عنوان «برادران و خواهران علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ» خبر داد و گفت: پرداختن به اصل مهاجرت برادران امام رضا(ع) به ایران از جمله بخش‌های این کتاب است که در پژوهش به طور کامل سعی شده به شبهات و سؤالات در این مورد پاسخ منطقی ارائه شود.
حجت‌الاسلام پاکدامن عنوان کرد: اثر دیگری که مشغول نگارش آن هستم، آخرین مراحل بازبینی خود را طی می‌کند و به بسیاری از شبهات در خصوص شخصیت‌شناسی دقیق فرزندان امام کاظم(ع) و بقاع ایشان پاسخ می‌دهد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۱۵:۱۴
0
0
لطفا در صورت انتشار این اثر(«برادران و خواهران علی بن موسی الرضا(ع) در انساب و تاریخ») اطلاع رسانی شود
captcha