بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) با سخنرانی بزرگان اهل سنت و تشیع تربت‌جام
کد خبر: 3657134
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) با سخنرانی بزرگان اهل سنت و تشیع تربت‌جام

گروه شهرستان‌ها: همزمان با دهه اول ماه صفر، سلسله سخنرانی‌های «بازخوانی خطبه حضرت زینب(س)» در مؤسسه آموزش عالی وحدت تربت‌جام با حضور مبلغان مذهبی، اندیشمندان و امامان جمعه تشیع و تسنن و دیگر علمای حوزه و دانشگاه این شهرستان برگزار شد.

سعید صباغیان، قائم مقام موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری سلسله سخنرانی‌های «بازخوانی خطبه حضرت زینب(س)» در این مؤسسه با حضور مبلغان مذهبی، اندیشمندان و امامان جمعه تشیع و تسنن و دیگر علمای حوزه و دانشگاه این شهرستان همزمان با دهه اول ماه صفر، گفت: در این مراسم که با حضور پرشور مردم عزادار این شهرستان برگزار شد، مسئولان حضور کمرنگی داشتند.
بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) با سخنرانی بزرگان اهل سنت و تشیع تربت‌جام
وی افزود: با توجه به موقعیت ممتاز شهرستان تربت جام در خصوص مسائل قومیتی و تلفیقی از نظر مذهبی و اینکه گاهی شبکه های معاند سعی در القای جدایی اهل سنت از اهل بیت(ع) و مجالس مذهبی و عزاداری دارند، به مدت چهار شب در این موسسه آموزش عالی مراسم بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) برگزار شد.
وی با بیان اینکه تربت جام، کانون وحدت شیعه و سنی است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، هر شب به یک سخنران اختصاص یافت، به‌طوری که در این مدت به ترتیب میزبان مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان، حجت‌الاسلام دکتر طاهری، امام جمعه تربت جام، مولوی صارمی از اساتید حوزه علمیه و بزرگان اهل سنت و حجت الاسلام دکتر یدالله دامن پاک از اساتید حوزه و دانشگاه بودیم.
وی محوریت سخنرانی ها را ماه محرم و صفر، حضرت زینب(س) و مدافعان حرم عنوان کرد و افزود: در این شب ها بعد از سخنرانی خطیبان توانمند شیعه و سنی شهرستان، اجرای مداحی توسط مداحان اهل بیت برگزار شد.
بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) با سخنرانی بزرگان اهل سنت و تشیع تربت‌جام
وی ادامه داد: این برنامه در نوع خود منحصر به فرد بود که در کشور برای اولین بار انجام شد تا گامی تاثیرگذار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ایجاد و حفظ وحدت باشد.
قائم مقام موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام اضافه کرد: در پی اجابت به دستور ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سربازان جنگ نرم خطه مرزی تربت جام در دانشگاه وحدت، فرمان آتش به اختیار جبهه فرهنگی را با گوش جان لبیک گفتند و در تقابل با شبهه‌افکنی بوغ‌های خبرپراکنی شيطان بزرگ و اسرائیل غاصب در بزک کردن اسلام جعلی و وهابیت مرتجع باعنوان لشکر داعش، با الهام گرفتن از حرکت زهرای ثانی، عالمه غیر معلمه حضرت زینب کبری(س) در زنده نگاه داشتن اسلام محمدی(ص) چهار شب را به روشنگری و پرداختن به موضوعات محرم و صفر گذراندند.
بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) با سخنرانی بزرگان اهل سنت و تشیع تربت‌جام
صباغیان، هدف از برگزاری این برنامه را احیاء شعائر مذهبی و آشنایی عامه مردم این خطه مرزی و به‌ویژه دانشجویان شهرستان به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه جنگ نرم با فرهنگ حسینی عنوان کرد و گفت: همچنین آشنایی با نگاه اهل سنت راستین به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، استفاده از منابع ایشان در روشنگری نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا و خطبه های آتشین آن حضرت در براندازی سلسله خبیث اموی و سیر تاریخی این شهادت جریان ساز در به ثمر رساندن انقلاب خمینی کبیر و پیدایش اندیشه های مدافعان حرم مانند شهید حججی‌ها در دفاع از حریم ولایت از دیگر اهداف این مراسم به شمار می‌رود.
captcha