بررسی طرح تربیت حافظان قرآن در میان خانواده‌ها
کد خبر: 3657315
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

بررسی طرح تربیت حافظان قرآن در میان خانواده‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران اظهار کرد: خوشبختانه اجرای طرح تربیت حافظان در بین مدارس تحت پوشش، بازتاب بسیار خوبی را نیز در میان خانواده قرآن‌آموزان داشته است.

تأثیر فراتر از پیش‌بینی طرح تربیت حافظان/ فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ چراغ راه مربیان
محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم که به همت ادارات اوقاف و امور خیریه غرب و شمال غرب تهران در سطح مدارس منطقه 10، بیان کرد: به حمد الهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم از ابتدای مهرماه سال جاری با قوت هرچه تمام‌تر در سطح مدارس تحت پوشش آغاز شده است.

مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران تصریح کرد: انگیزه اصلی و چراغ راه ما در پرداختن به تربیت حافظان قرآن کریم، فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با افزایش تعداد حفاظ است که نزدیک به شش سال است در همین زمینه مشغول به فعالیت هستیم و امیدواریم بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای منویات ایشان برداریم.

خواجه محمودآباد در ادامه با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های مختلفی همچون استفاده از حکمت‌های مختلف نهج‌البلاغه، بهره‌گیری از نقاشی و تصاویر، داستان و ... را در کنار آموزش حفظ قرآن برای قرآن‌آموزان تحت پوشش در نظر گرفته‌ایم، افزود: از زمان آغاز اجرای طرح که در حال حاضر یازده هزار نفر از دانش‌آموزان را تحت پوشش دارد، تمامی برنامه‌ها به خوبی و با کیفیت هرچه تمام‌تر اجرایی شده است.

مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران در ادامه در رابطه با میزان تأثیرگذاری این طرح در میان قرآن‌آموزان اظهار کرد: به لطف الهی تأثیر اجرای طرح در میان قرآن‌آموزان فراتر از پیش‌بینی‌های ما بوده است چراکه علاوه بر قرآن‌آموزان، والدین ایشان نیز در جریان نحوه اجرای طرح بوده و آن را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مربیان طرح به صورت هفتگی و کاملا هماهنگ با یکدیگر نسبت به اجرای طرح اقدام می‌کنند، گفت: جلسات توجیهی و هماهنگی مربیان طرح به صورت مرتب در طول ایام اجرای طرح برگزار می‌شود که در این جلسات تمامی مربیان علاوه بر ارائه برنامه‌های خود، در رابطه با اجرای هرچه بهتر طرح با یکدیگر تبادل نظر و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران تصریح کرد: یکی از دلایل هماهنگی و تأثیرگذاری بیشتر طرح، تهیه کتاب کار مربیان است که این کتاب امسال برای اولین بار و جهت اجرای هماهنگ طرح توسط مربیان تهیه و تکثیر شد. همچنین، مربیان طرح نیز تمامی برنامه‌های خود را هماهنگ با مطالب درج شده در این کتاب برای قرآن‌آموزان عملیاتی می‌کنند.

خواجه محمودآباد در ادامه با اشاره به همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه غرب و شمال غرب تهران در اجرای طرح تربیت حافظان، اظهار کرد: این طرح قرآنی در چارچوب برنامه‌های حفظ قرآن ادارات اوقاف و امور خیریه شمال غرب و غرب تهران در حال اجراست که تعداد یازده هزار نفر از دانش‌آموزان منطقه 10 تهران را تحت پوشش خود قرار داده است که امیدوار هستیم در پایان اجرای طرح نیز بتوانیم به تمامی اهداف مدنظر در این زمینه دست پیدا کنیم.

تأثیر فراتر از پیش‌بینی طرح تربیت حافظان/ فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ چراغ راه مربیان

مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران با اشاره به اینکه موضوع اصلی کار مربیان در مدارس، بحث حفظ سور جزء ۳۰ قرآن کریم است، تصریح کرد: البته همانطور که اشاره شد، مربیان قرآنی در کنار بحث حفظ قرآن، به ارائه نکات تفسیری، ترجمه قرآن، حکمت‌های نهج‌البلاغه، شعر، نقاشی و ... نیز برای قرآن‌آموزان می پردازند که این امر کمک شایانی به نهادینه شدن حفظ قرآن در ذهن ایشان می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین، طی هر هفته از اجرای طرح در سطح مدارس تحت پوشش، یک موضوع که برگرفته از حکمت‌های نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) است، در دستور کار مربیان قرار دارد تا مربیان علاوه بر پرداختن به حفظ قرآن، قرآن‌آموزان را با حکمت‌ها و اندرزهای این کتاب گرانقدر نیز آشنا کنند.

مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران در ادامه افزود: اجرای طرح تربیت حافظان در میان خانواده قرآن‌آموزان نیز تأثیرات بسیار خوب و مثبتی داشته است به طوری که قرآن‌آموزان طی هر هفته از اجرای طرح، مباحث ارائه شده را به خانواده‌های خود نیز منتقل می‌‌کنند و ایشان را در جریان برنامه قرآنی خود قرار می‌دهند.

خواجه محمودآباد تصریح کرد: تجربه چند ساله بنده در اجرای طرح‌های قرآنی نشان می‌دهد که اجرای طرح‌هایی مانند تربیت حافظان از سنین پایه و به‌ویژه در میان دانش‌آموزان همراه با اجرای برنامه‌های جانبی مانند نقاشی و کاردستی و ... تأثیرات بسیار بهتری در زمینه فراگیری و آموزش قرآن به ایشان خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به پوشش یازده هزار نفری طرح تربیت حافظان در منطقه 10 تهران، تصریح کرد: البته قرار بر این است که با همکاری شهرداری منطقه 10 نیز تعداد قرآن‌آموزان تحت پوشش طرح به سی هزار نفر افزایش پیدا کند که امیدواریم این برنامه قرآنی نیز اجرا شده و در نهایت نیز تمامی قرآن‌آموزان مد نظر تحت پوشش قرار گیرند.

مدیر طرح تربیت حافظان منطقه 10 تهران در پایان سخنان خود از تمامی مسئولان ادارات اوقاف و امور خیریه مناطق شمال غرب و غرب تهران که در اجرای طرح‌های مختلف قرآنی در این مناطق با خانه قرآن دارالتقوی همکاری دارند و همچنین، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به جهت پوشش خبری اخبار مربوط به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در منطقه 10 تهران تقدیر و تشکر کرد

تأثیر فراتر از پیش‌بینی طرح تربیت حافظان/ فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ چراغ راه مربیان.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۰:۰۸
0
0
تربیت حافظان موجب گسترش قرآن می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۰:۱۰
0
0
برپایی طرح‌‌ باعث جذب علاقمندان زیادی می‌شود
captcha