کرسی‌های نفحات با شعار «من یک سپاهی‌ام» برگزار شد + صوت و عکس
کد خبر: 3657393
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
با حضور سبزپوشان سپاه ولی‌امر و نیروهوایی ارتش؛

کرسی‌های نفحات با شعار «من یک سپاهی‌ام» برگزار شد + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن، در هفته گذشته با شعار «من یک سپاهی‌ام» با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز در مساجد و حسینیه‌های تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت موسسه نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۵ به مدیریت مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان آغاز شده است. این طرح به تدریج با تبلیغاتی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت.

نشود///کرسی های نفحات با شعار «من یک سپاهی ام» برگزار شد:+صوت و عکس

کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن این هفته نیز در ۵ مسجد و حسینیه تهران با شعار «من یک سپاهی‌ام» برگزار شد. صد و چهل و سومین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان ۳۰ مهرماه در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا با حضور جمعی از سرداران نیروی دریایی و قرآن دوستان برگزار شد. پرویزی در این کرسی تلاوت آیاتی از سوره غافر را تلاوت کرد.

در ادامه این کرسی‌ها، صد و چهل و چهارمین کرسی تلاوت نفحات‌القرآن با تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان و از سبزپوشان سپاه ولی امر، ۱ آبان در مسجد النبی(ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران با حضور جمعی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرآن دوستان برگزار شد.

نشود///کرسی های نفحات با شعار «من یک سپاهی ام» برگزار شد:+صوت و عکس

صد و چهل و پنجمین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت یونس عربجزی، قاری ممتاز کشورمان و از اعضای نیروهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۲ آبان‌ماه در مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در نارمک، چهارراه تلفنخانه، خیابان کلامی با حضور قرآن‌دوستان برگزار شد.

صد و چهل و ششمین کرسی تلاوت نفحات‌القرآن با تلاوت امیرمحمد معصومی ۳ آبان‌ماه در مسجد سیدالشهداء(ع) واقع در خانی‌آباد، میثاق شمالی، شهرک بستان با حضور  قرآن‌دوستان برگزار شد که در ادامه گزارش تصویری این کرسی ارائه می‌‌شود. همچنین در این کرسی تلاوت، تعدادی از قرآن‌آموزان مسجد به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و در پایان به همه کودکان حاضر در مسجد، فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا شد.

نشود///کرسی های نفحات با شعار «من یک سپاهی ام» برگزار شد:+صوت و عکس

آخرین کرسی این هفته نفحات القرآن، همزمان با هفتم صفر، برگزار شد. صد و چهل و هفتمین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت امیر برخورداری ،۵ آبان‌ماه همزمان با روز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، در باشگاه رزم انتظاران حضرت مهدی(عج) واقع در خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران، جنب مسجد سادات اخوی برگزار شد.

یکی از اهداف نفحات‌القرآن از برگزاری این کرسی‌ها در حسینیه‌ها و هیئات، ایجاد زمینه‌ای برای جذب اقشار مختلف مردم به استماع تلاوت قرآن کریم، ترویج فرهنگ  قرآنی در هیئات است؛ چرا‌ که متأسفانه، قرآن کریم در بیشتر هیئات و جلسات عترت، جایگاهی ندارد و اگر هم قرآنی تلاوت شود در اول مراسم و برای تبرک جلسه و جمع شدن مردم است. در حالی که مقام معظم رهبری در دیداری که ۱۸ خرداد ۹۵ با جامعه قرآنی داشتند، تأکید کردند: «جلسات تلاوت قرآن باید رواج پیدا کند. منظور از جلسه‌‌ تلاوت قرآن این است که جلسه‌ای تشکیل شود، افراد حاضر شوند،‌ قاری قرآن بنشیند آنجا یک ساعت -کمتر یا بیشتر- قرآن بخواند؛ مستمعین [هم] فقط برای شنیدن قرآن بیایند آنجا بنشینند؛ بیایند بنشینند و قرآن را بشنوند. این خیلی مؤثّر است. اصلاً جلسه برای قرآن. مثل اینکه جلسه برای محبّت اهل‌ بیت علیهم‌السّلام می‌گذاریم - جلسه‌‌ مرثیه یا جشن برای ائمه علیهم‌السّلام - یکی از دو ثقل، اهل‌ بیت(ع) هستند، یک ثقل دیگر هم قرآن است؛ جلسه برای قرآن بگذارید».

نشود///کرسی های نفحات با شعار «من یک سپاهی ام» برگزار شد:+صوت و عکس

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت‌های این کرسی‌ها ارائه می‌شود.

 حمیدرضا احمدی وفا

کد

دریافت

سعید پرویزی

کد

دریافت

یونس عربجزی

کد

دریافت

مطالب مرتبط
captcha