سومین سوگواره نوحه های نشسته هرمزگان در بندرعباس برگزار شد
کد خبر: 3657924
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

سومین سوگواره نوحه های نشسته هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

گروه معارف: سومین سوگواره نوحه های نشسته هرمزگان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان به نقل ازروابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، سومین سوگواره نوحه های نشسته هرمزگان که در فهرست آثار معنوی کشوری به شماره 1029 ثبت رسیده بود در حسنیه مرثضی علی محله شمیلی ها بندرعباس با حضور محبین اهل بیت(ع) و 400 نوحه خوان و از ذاکر از 30 منبر سراسر استان برگزار شد.
در این سوگواره که با حضور حجت اسلام  علی اکبر انصاری راد مدیرکل و حجت اسلام پورجمالی معاونت فرهنگی، شیخ فهیمی امام جمعه اهل سنت محله سورو ، حجت اسلام بهزادی، حجت اسلام علی اکبری میرزایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان و استاد پورعبداللهی برگزار شد، نوحه های قدیمی هرمزگان به سبک سنتی قرائت شد.
در حاشیه این مراسم، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی این سوگواره گفت: باید سنتها و آینهای عزاداری هرمزگان حفظ و به نسل جوان اتقال داده شود.
وی افزود: مداحان سنتی باید شناسایی و در کانون مداحان جهت حمایت های معنوی عضو شوند.
در ادامه این مراسم، عرب بنیانگذار و موسس انجمن تعذیه هرمزگان گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با منبرهای سراسر استان و حمایت مردمی توانسته ایم سومین سوگواره نوحه های نشسته که در چهارمین اجلاس پیرغلامان حسینی در بندرعباس به شماره ثبت 1290 شد.
captcha