اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن»؛ فرصتی برای دانش‌آموزان
کد خبر: 3658037
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن»؛ فرصتی برای دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح حفظ موضوعی از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده که در این طرح دانش‌آموزان بر اساس مقطع سنی، 40 آیه از کتابچه نور باران که در اختیار آن‌ها قرار گرفته شده است را حفظ خواهند کرد.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش با شعار گستردگی، مشارکت و اثربخشی از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز شده است.
وی افزود: این فعالیت‌ها سه ویژگی مشارکت افراد مختلف درون و برون سازمانی، اثربخشی با نگاه تحول و تجلی در رفتار و کردار دانش‌آموزان و گستردگی در سطح مدارس استان را شامل می‌شود.
مهدوی‌خواه با اشاره به اینکه همه ساله در ابتدای سال تحصیلی، برنامه‌های قرآنی به مدارس ابلاغ می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر آن برنامه‌های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در قالب کتاب «ندای رحمت» که هر پنج سال یکبار بازبینی می‌شود، تدوین شده است و در اختیار مدارس استان قرار می‌گیرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین سامانه ایران‌پرورشی به عنوان پایگاه محوری برای کیفیت‌بخشی برنامه‌های قرآنی و با هدف هم‌افزایی مربیان پرورشی و قرآنی از سال 93 راه‌اندازی شده است که همه فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس استان توسط مدیران، مربیان پرورشی و قرآنی در این سامانه بارگذاری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کلیه مدارس استان عضو این سامانه هستند، اظهار کرد: در این سامانه دستورالعمل ادارات و دارالقرآن‌های برتر، اهم فعالیت‌های قرآنی، گزارش فعالیت‌ها، اخبار قرآنی و ... ثبت می‌شود.
مهدوی‌خواه با بیان نقش نظارتی، حمایتی و هدایتی این سامانه، بیان کرد: نظارت بر کلیه فعالیت‌های قرآنی مدارس استان امکان‌پذیر نیست اما با این سامانه فضا برای دیده شدن فعالیت‌های قرآنی مدارس فراهم شده است.
وی اظهار کرد: طرح حفظ موضوعی از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده که در این طرح دانش‌آموزان بر اساس مقطع سنی، 40 آیه از کتابچه نور باران که در اختیار آن‌ها قرار گرفته شده است را حفظ خواهند کرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان پس از حفظ آیات کتابچه، طی دو مرحله آزمون مورد سنجش قرار گرفته و با کسب نمره قبولی گواهینامه طرح حفظ موضوعی به آنان اعطا می‌شود.
وی هدف از برگزاری طرح حفظ موضوعی قرآن را ترویج حفظ قرآن کریم توسط دانش‌آموزان برشمرد و بیان کرد: در این طرح دانش‌آموزان می‌توانند نسبت به حفظ آیات منتخب اهتمام ورزیده و از فیض قرآن بهره‌مند خواهند شد.
captcha