کلیپ‎های اربعینی گروه تواشیح میعاد پخش می‎شود
کد خبر: 3658184
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

کلیپ‎های اربعینی گروه تواشیح میعاد پخش می‎شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: دو کلیپ تصویری جدید با موضوع پیاده روی اربعین حسینی(ع) توسط گروه تواشیح میعاد و با همکاری شبکه قرآن تولید شده است که در این ایام از شبکه‎های مختلف سیما پخش خواهد شد.

محمد مهدی نجفی، مدیربرنامه‎های گروه تواشیح و همخوانی میعاد در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: با توجه به فرارسیدن ایام شور و شعورانگیز اربعین حسینی و میعاد مجدد شیعیان و محبان فرهنگ ثقلین با سید و سالار شهیدان، فعالان قرآنی نیز در این مسیر به ادای وظیفه می‎پردازند.
وی افزود: در این راستا، گروه همخوانی میعاد که از گروه‎های تواشیح برجسته کشور است با تولید دو اثر و ضبط دو کلیپ از این دو اثر به دنبال ایفای نقش و سهم خود در این حرکت و اجتماع عظیم الهی است.
مدیربرنامه‎های گروه تواشیح و همخوانی میعاد بیان کرد: کلیپ اول، اجرای یک بازخوانی از مداحی تاریخی مرحوم کوثری در محضر امام راحل است که این اثر با عنوان شوق حرم نامگذاری شده است؛ از نکات جالب توجه این کلیپ استفاده از پرچم مبارک حرم امام حسین(ع) است.
وی گفت: کلیپ دوم نیز اجرای یک طرح آیینی با موضوع پیاده روی اربعین است که با عنوان لبیک یا حسین تولید شده است؛ شعر عربی این قطعه توسط مرتضی حیدری آل کثیر و شعر فارسی نیز توسط علی لک سروده شده است.
وی تصریح کرد: این دو اثر با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است که در شبکه‎های معارفی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این ایام پخش خواهد شد.
captcha