خرسندی اعضای نفحاتی از جرقه‌ای که در ذهن مسئولان ایجاد شد
کد خبر: 3658306
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

خرسندی اعضای نفحاتی از جرقه‌ای که در ذهن مسئولان ایجاد شد

گروه جلسات و محافل: محمدحسین سیاف‌زاده، از فعالان و بانیان مجموعه نفحات‌القرآن با اشاره به اینکه این مجموعه قرآنی وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست، اظهار کرد: نه تنها به صورت مستقل طرح‌ها و برنامه‌هایمان را اجرایی می‌کنیم بلکه توانسته‌ایم به عنوان‌ الگو در طرح‌ها و ایده‌های سازمان‌های دیگر نیز تأثیر‌گذار باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قرآنیان مجموعه نفحات‌القرآن، روز گذشته هفتم آبان‌ماه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا به مصاحبه درباره فعالیت‌های این مجموعه و همچنین اهمیت رسانه در فعالیت‌های قرآنی پرداختند.

خرسندی اعضای نفحاتی از جرقه‌ای که در ذهن مسئولان ایجاد شد

محمدحسین سیاف‌زاده، از فعالان و بانیان مجموعه نفحات‌القرآن، با بیان اینکه مجموعه «نفحات‌القرآن» در سال 92 با هدف اعتلای فرهنگ قرآن و قرآنی شدن و با توجه به نیازهایی که احساس می‌شد توسط مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان و اخوی بنده تأسیس شد، گفت: ما در این مجموعه برآنیم تا در حد توان خود به ترویج و تبلیغ قرآن کریم در سطح شهر تهران و کشور بپردازیم.
وی در ادامه عناوین فعالیت‌های این مجموعه از سال 1392 تا سال 1396 را برشمرد و گفت: نفحات در طول سال، جلسه سنتی قرآن کریم، دوره‌های تخصصی، کرسی‌های تلاوت در سطح شهر تهران و فعالیت‌های گسترده در فضای مجازی را در پرونده خود دارد.

این فعال قرآنی کشورمان با بیان اینکه نفحاتی‌ها مستقل هستند و زیر نظر سازمانی فعالیت‌ نمی‌کنند، دقایقی درباره کرسی‌های تلاوت نفحات صحبت کرد و گفت: ما امروز شاهدیم که با گذشت 2 سال از کرسی‌های نفحات در سطح شهر تهران، سازمان دارالقرآن در طرح سفیر مهربانی، آستان قدس رضوی و مؤسسات دیگر از کرسی‌های نفحات‌القرآن، الگو گرفتند‌. از اینکه توانستیم در ذهن مسئولان و دست‌اندرکاران قرآنی یک جرقه‌ای بزنیم، هیچ ناراحت نیستیم. باید این کرسی‌ها روز به روز رواج پیدا کند.

خرسندی اعضای نفحاتی از جرقه‌ای که در ذهن مسئولان ایجاد شد

سیاف‌زاده با بیان اینکه امیدواریم این تفکر در جامعه قرآنی به‌وجود بیاید که همه چیز پول نیست، تصریح کرد: وقتی پول نباشد و کار برای رضای خدا انجام شود، ارزشمند و تأثیرگذار است.

سیاف‌زاده که یکی از مدیران بخش گزینش شهرداری استان تهران است، ادامه داد: دوستان ما در شهرداری و ارگان‌های دیگر، وقتی فعالیت‌های ما را در مجموعه نفحات دیدند، خیلی به ما پیشنهاد همکاری دادند که ما نپذیرفتیم. الحمدلله امروز که من اینجا صحبت می‌کنم، ذهنم درگیر نیست که فلان نهاد را اسمش را ببرم یا نبرم و یا کدام لوگو را در طرح‌هایمان بزنیم یا نزنیم.

وی در ادامه گله‌ای از برخی بداخلاقی‌ها و سوءاستفاده‌ها از کرسی‌های نفحات کرد و گفت: نباید از کرسی‌های تلاوت سوء‌استفاده شود و برخی مساجد و مکان‌های مختلف که کرسی‌های نفحات در آنجا برگزار می‌شود، توسط آن مسجد و یا مکان مورد نظر به ارگان‌های مختلف گزارش داده شود و بودجه دریافت کنند. امیدواریم این بداخلاقی‌های خاتمه پیدا کند.

خرسندی اعضای نفحاتی از جرقه‌ای که در ذهن مسئولان ایجاد شد

سیاف‌زاده در آستانه اربعین حسینی، اشاره‌ای به فعالیت مجموعه نفحات در پیاده‌روی اربعین کرد و گفت: اعضای نفحات‌القرآن در مراسم پیاده‌روی اربعین سال 95، حضور چشم‌گیری داشتند و در موکب‌های بین نجف و کربلا به اجرای برنامه‌های مختلفی پرداختند. امسال نیز، در اواخر هفته جاری تیم‌های مختلفی از نفحات در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر و به زوار، خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.

وی در ادامه ضمن تشکر از خبرگزاری ایکنا در جهت تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: امیدورم بتوانیم در این مسیر با توکل بر خداوند متعال و مدد ائمه(ع) ثابت قدم باشیم.

در ادامه بازدید قرآنیان نفحات از غرفه خبرگزاری ایکنا، با محمدرضا درخشان، از قاریان و شاعران برجسته این مجموعه به صحبت نشستیم.

درخشان که از 18 سالگی به صورت حرفه‌ای پا در مسیر تلاوت قرآن گذاشته است، در ابتدای صحبت خود گفت: در بحث قرآنی شدن فرزندان، والدین بیشترین نقش را دارند.

یکی از قاریان قرآن کشورمان ادامه داد: ممکن است همه نتوانند قاری ممتاز و بین‌المللی شوند، ولی می‌توانند در زمینه‌های دیگر همچون تدبر و تفسیر و ... فعالیت کنند. وقتی در این زمینه‌ها ریشه‌های اعتقادی مردم را بتوانیم با فعالیت اصولی محکم کنیم، قاعدتاً نتیجه بهتری حاصل می‌شود. در اینجا نقش رسانه بسیار اهمیت دارد که به افزایش سطح آگاهی مردم کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از افراد فعال در حوزه‌های دینی تریبون ندارند، تصریح کرد: یک تعداد محدودی از فعالان و صاحبنظران به برنامه‌های تلویزیونی راه پیدا می‌کنند. تعداد زیادی از صاحبنظران از طریق همین مطبوعات و روزنامه‌ها، نظرات و مباحث خودشان را منتشر می‌کنند.

درخشان در ادامه به فعالیت‌های نفحات‌القرآن اشاره کرد و گفت: یکی از خوبی‌های مجموعه نفحات که نمونه مشابهی ندارد، این است که از قراء جوان و نوجوان در فعالیت‌هایشان استفاده می‌کند. چند نکته خوب در این فعالیت‌ها هست. یکی اینکه یک تریبون به قاریان نوجوان می‌دهد و در قاریان جوان و نوجوان ایجاد انگیزه می‌کند. دومین نکته خوب این است که فعالیت‌های نفحات، به خصوص کرسی‌های تلاوت، مرکزیت ندارد و در اقصی نقاط شهر تهران برگزار می‌شود و عموم مردم در نقاط مختلف می‌توانند از این کرسی های به صورت زنده استفاده کنند. سومین ویژگی نفحات، جلسات عمومی روزهای جمعه نفحات است که توسط مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان اداره می‌شود و قراء در سطوح مختلفی در این حلسه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: حرکت بعدی مجموعه، آموزش‌های دوره‌ای و تخصصی است که با بضاعت کمی که این مجموعه دارد و با فضای محدود و کاملاً آتش به اختیار صورت می‌گیرد.

درخشان در پایان، به‌عنوان یکی از شرکت‌کنند‌گان در این فعالیت‌ها برای دست‌اندرکاران این مجموعه توفیقات روز‌افزون را از خداوند متعال خواستار شد.

در پایان این دیدار، اعضای مجموعه نفحات‌القرآن به همراه حمید صابرفرزام، مدیرمسئول خبرگزاری ایکنا و حمیدرضا یونسی، سردبیر خبرگزاری ایکنا عکسی به یادگار گرفتند.

مطالب مرتبط
captcha