اصفهان مقصد دوم سفر هیئت‌های فرهنگی و سیاسی خارجی به ایران است
کد خبر: 3658473
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

اصفهان مقصد دوم سفر هیئت‌های فرهنگی و سیاسی خارجی به ایران است

گروه فرهنگی: مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: شهر تاریخ اصفهان همواره مقصد دوم سفر تمامی اعضای هیئت‌های فرهنگی و سیاسی است که به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الله‌یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، در جمع 30 نفر از مسئولان و خبرنگاران رسانه های گردشگری 10 کشور جهان شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی مطبوعات ایران، اظهارکرد: امروزه محققان از اصفهان به عنوان یکی از کهن‌ترین مراکز فرهنگی و تمدنی فلات مرکزی ایران با بیش از 6 هزار سال قدمت سخن می‌رانند.
وی افزود: اصفهان هم اینک به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی جهان بشمار می‌رود و در کنار آثار ارزشمند تاریخی خود دارای فرصت‌های بیشماری جهت توسعه در حوزه گردشگری است. لذا امیدواریم مسئولین رسانه‌های بین‌المللی با سفر به اصفهان و ارائه واقعیت‌های ایران که نقش مهمی در خنثی سازی تبلیغات غیر واقع رسانه‌های برخی کشورها دارد، مردم سرزمین خود را با فرهنگ و تمدن غنی ایران بیش از گذشته آشنا نمایند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه سخنانش با اشاره به جایگاه فرهنگی و تمدنی اصفهان تاکید کرد: اهمیت فرهنگی و حتی سیاسی اصفهان به گونه‌ای است که اعضای اکثر هیئت‌های خارجی که به ایران و تهران به عنوان مرکز سیاسی کشور سفر می‌کنند، اصفهان را به عنوان مقصد دوم سفر خود به ایران انتخاب می‌کنند و این نقطه قوتی برای توسعه گردشگری اصفهان بشمار می‌ورد.
او با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی اصفهان تصریح کرد: این استان با دارا بودن بیش از 22 هزار اثر تاریخی که 7 اثر آن به ثبت جهانی رسیده و بیش از 1800 اثر آن به ثبت ملی رسیده و وجود بیش از 199 رشته صنایع دستی در این شهر و استان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی، از موقعیت‌های بسیار ارزشمندی در راستای توسعه گردشگری برخوردار است. لذا با توجه به اینکه گردشگری اصفهان در چهار سال گذشته بیش از 500 درصد افزایش یافته، از هر فرصتی جهت معرفی فرهنگ و تمدن غنی مردم میهمان نواز فلات مرکزی ایران به جهان استفاده می‌کنیم، مردم و مسئولین اصفهان در راستای پاسخگوئی به استقبال گسترده گردشگران آماده جذب هرگونه سرمایه گذار خارجی در حوزه گردشگری از سرتاسر جهان است. 
captcha