پارلمان در ایکنا/ برگزاری چهار نشست تخصصی
کد خبر: 3658483
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 108

پارلمان در ایکنا/ برگزاری چهار نشست تخصصی

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز چهارم نمایشگاه مطبوعات میزبان تعدادی از مسئولان کشور از جمله جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سه استاندار و همچنین برگزاری چهار نشست تخصصی بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، غرفه ایکنا در روز چهارم نمایشگاه مطبوعات، همانند روزهای قبل، از ساعات اولیه آغاز به کار نمایشگاه پذیرای و میزبان علاقه‌مندان و مسئولان در حوزه‌های مختلف بود.
امروز جمع زیادتری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به روزهای قبل با حضور در غرفه این خبرگزاری، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران ما بودند. علی نوبخت حقیقی، رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی یکی از اولین نمایندگان حاضر در غرفه ما بود که نکاتی را در مورد مواجهه این کمیسیون با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد.

پارلمان در ایکنا/ برگزاری چهار نشست تخصصی
یحیی کمالی پور، نماینده جیرفت و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به بیان نقش مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت. یعقوب شیویاری، نماینده میانه و حسن حسینی شاهرودی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با حضور در غرفه به بیان دیدگاه های‌ خود پرداختند.
 محسن علیجانی زمانی و ابوالفضل سروش، دو نماینده مردم تهران نیز با حضور همزمان در غرفه ایکنا به بحث و گفت و گو با خبرنگاران ما پرداختند. احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز امروز دعوت ما برای حضور در غرفه ایکنا را پذیرفت و به گفت‌وگویی با خبرنگاران ما پرداخت.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ساعات پایانی کار نمایشگاه با حضور در این غرفه به گفت و گویی با مسئولان و خبرنگاران نشست. رحیم زارع، نماینده آباده و بوانات و دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مسائلی در خصوص بانکداری اسلامی در کشور بیان کرد. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت و عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس و محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز دعوت همکاران ما برای حضور در غرفه را پذیرفتند.

پارلمان در ایکنا/ برگزاری چهار نشست تخصصی
امروز همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با حضور در غرفه ایکنا به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص شورای فقهی جدید بانک مرکزی پرداخت.
امروز حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و  انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین به بیان نکاتی در خصوص دلایل باز نشدن مرز خسروی و هزینه‌های سفر اربعین پرداخت. عبدالهادی فقهی زاده، معاون جدید قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دیدگاه‌های خود در خصوص رویکرد جدید قرآنی این وزارتخانه و همچنین حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی را بیان کرد.
چهارمین روز نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایکنا با برگزاری سه نشست تخصصی همراه بود. امروز کارشناسان مربوطه در این سه نشست با عناوین «رفتارشناسی رسانه‌های جهان در انعکاس پیاده روی اربعین»،  «نشست تخصصی سواد رسانه‌ای»، «خبرنگاران آگاه و سانسورهای خبری» و نشست «صداقت رسانه‎ای» به بیان نقطه نظرات خود برای مخاطبان پرداختند.

«محمدعلی حمد»، فعال رسانه‌ای عراق و سردبیر شبکه ماهواره‌ای کربلاء در ایران، ضمن سخنانی در نشست «رفتارشناسی رسانه‌های جهان در انعکاس پیاده‌روی اربعین» گفت: راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی می‌تواند فرصتی برای معرفی اسلام، تاریخ و حتی فرهنگ منطقه باشد و نقش رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌های این رخداد بسیار مهم است به طوری که رسانه‌ها باید در انتخاب واژ‌ه‌ها و عبارات برای انتقال جنبه‌ها و مظاهر آن بسیار دقت و اربعین را به عنوان یک راهپیمایی جهانی معرفی کنند.

پارلمان در ایکنا/ برگزاری چهار نشست تخصصی
امروز همچنین سه استاندار کشور دعوت ما را پذیرفته و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران ما در موضوعات مختلف شد. ابتدا محمدحسین مقیمی، استاندارد تهران و سپس محمد مهدی صادقی، استاندار قم و در نهایت سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی به بیان دیدگاه های خود در خصوص رسالت‌های خبرگزاری قرآنی و جایگاه اخلاق در فعالیت‌های مطبوعاتی پرداختند.
حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با حضور در غرفه ایکنا مستقر در نمایشگاه مطبوعات به تشریح دستاوردهای حج تمتع پرداخت. وظایف و رسالت‌های خبرگزاری قرآن نیز محور سخنان مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران بود. ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز پاسخگوی سؤالات ما در خصوص توافق اخیر فتح و حماس و تأثیر آن بر  روابط گروه های فلسطینی با ایران پرداخت.
شریف لکزایی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با حضور در این غرفه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوصی برخی نظرات مبنی بر تغییر نظام سیاسی در کشور از ریاستی به پارلمانی پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده سابق مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث درباره شورای فقهی بانک مرکزی پرداخت. نقش بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز محور سخنان ارسلان فتحی پور، رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

پارلمان در ایکنا/ برگزاری چهار نشست تخصصی

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، مهدی فیض، معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، لاله افتخاری، رئیس سابق فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، دکتر حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام اخروی، کارشناس مسائلی دینی و مذهبی، مهندس زرافشان، معاون آموزش وزیر آموزش و پرورش، مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج زنان، عباس خامه‌یار، معاون بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دیگر میهمانان غرفه ایکنا در روز چهارم نمایشگاه مطبوعات بودند.
یادآور می‌شود، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «جامعه آگاه تر: توسعه بیشتر و شعار کمتر» از روز جمعه پنجم آبان ماه آغاز شده و تا روز جمعه 12 آبان ماه ادامه دارد.
غرفه خبرگزاری ایکنا در راهروی اصلی شبستان شماره 164 میزبان علاقه مندان و مخاطبان محترم است.
captcha