موکب جاماندگان کربلا در مسیر عشق برپا شد
کد خبر: 3658760
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

موکب جاماندگان کربلا در مسیر عشق برپا شد

گروه اجتماعی: موکب جاماندگان کربلا در مسیر اتوبان ساوه ـ همدان که به اتوبان کربلا معروف است و محل عبور اکثر زائران شمال شرق کشور به سمت مرز عراق محسوب می‌شود آماده پذیرایی روزانه از 8 هزار زائر سفر عشق است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، موکب حضرت عباس(ع) موسوم به جاماندگان کربلا، در ابتدای آزادراه ساوه ـ همدان به همت ستاد اربعین شهرستان ساوه راه‌اندازی شد. این موکب که برای دومین سال متوالی در این مسیر برپا می‌شود آماده پذیرایی روزانه از 8 هزار زائر است.
موکب جاماندگان کربلا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ساوه از جمله شهرداری، سپاه، فرمانداری، ستاد بازسازی عتبات عالیات و هیئات مذهبی این شهرستان برپاشده است، شهرستان ساوه به علت عبور اتوبان ساوه همدان که معروف به اتوبان کربلاست محل عبور اکثر زائران شمال شرق کشور به سمت مرز عراق است.
موکب جاماندگان کربلا در واقع برای بسیاری از زوار آغاز ایستگاه سفر به کربلا محسوب می‌شود و از ساعت 12 ظهر تا 12 شب به زوار اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد، این موکب فعالیت خود را از  دیروز 8 آبان، آغاز کرده و تا یک شب قبل از اربعین در مسیر رفت و یک شب بعد از اربعین در مسیر برگشت به زائران خدمات می‌دهد.
در این موکب با چای، آب معدنی، خرما، میوه و همچنین نذورات مردمی و غذای گرم از زائرین پذیرایی می شود، همچنین در کنار این موکب گروه‌های خودجوش ماشین نویسی با شعائر کربلا، واکس زدن کفش زوار و ... آغاز به کار کرده‌اند. مسئولان اجرایی موکب جاماندگان کربلا، علاوه بر اقامه نماز جماعت با حضور زوار، از سخنرانان مذهبی و مداحان نیز برای معرفت افزایی و عزاداری دعوت کرده‌اند.
همچنین با توجه به اینکه این موکب در جوار عوارضی اتوبان مستقر است و از مسیرهای پرتردد زوار به سمت کربلا محسوب می‌شود   3 چادر برای اسکان موقت زوار و در راه ماندگان تعبیه شده است، یک دستگاه سرویس بهداشتی سیار نیز برای رفاه حال زوار پیش‌بینی شده است.
captcha