مستند «موکب» تولید شد/موکب‌های اهواز رسالت خود را فراتر از نوزیع نذورات می‌دانند
کد خبر: 3658773
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
به همت شبکه رسانه‌ای صف؛

مستند «موکب» تولید شد/موکب‌های اهواز رسالت خود را فراتر از نوزیع نذورات می‌دانند

گروه فرهنگی: تولید مستند «موکب» به کارگردانی حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد پایان یافت.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مستند «موکب» با هدف معرفی یکی دیگر از زیبایی‌های پدیده‌ی اربعین در استان خوزستان، توسط شبکه رسانه‌ای صف، وابسته به مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز- تهیه و تولید شد.

حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد کارگردان مستند «موکب» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا ضمن تأکید بر جایگاه ویژه‌ حماسه اربعین در تعمیق باورهای دینی و شعائر مذهبی، اظهار کرد: این مستند که به مدت 30 دقیقه است، موکب‌هایی را نمایش می‌دهد که در دو ماه محرم و صفر در شهر اهواز برپا شده و اکنون به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قطب‌های فرهنگی در کلانشهر اهواز به حساب می‌آیند.

امینی موحد ادامه داد: در مستند «موکب» نشان داده می‌شود که موکب‌های شهر اهواز رسالت خود را از صرف پذیرایی و توزیع نذورات فراتر دانسته و با برگزاری مجالس سخنرانی، روضه و شعرخوانی به تعمیق معارف و باورهای شیعی می‌پردازند.

وی گفت: این موکب‌ها نه تنها لوگوی ادارات و سازمان‌های دولتی را به دوش نمی‌کشند که خود با افتخار هزینه‌‌های کلان تجهیز محل و پذیرایی از عزاداران حسینی را به عهده گرفته‌اند.

کارگردان مستند «موکب» افزود: در این مستند به این موضوع پرداخته می‌شود که موکب‌های سطح شهر اهواز از عشایر خون‌گرم عرب تا عشایر غیور بختیاری را با شعار «حب الحسین یجمعنا» و با لباس «خادمی سیدالشهدا» یک رنگ و یک دست کرده است.

کارگردان این مستند از برگزاری آیین رونمایی مستند موکب خبر داد و خاطرنشان کرد: این مستند پس از رونمایی، از شبکه‌های مختلف سیما نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است، مستند «موکب» به تهیه‌کنندگی اسماعیل معنوی تولید شده است.

iqnakhouzestan@

captcha