دانش‌آموزان علم را همراه با رشد ارزش‌های اخلاقی کسب کنند
کد خبر: 3658905
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

دانش‌آموزان علم را همراه با رشد ارزش‌های اخلاقی کسب کنند

گروه فرهنگی: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استاد اصفهان گفت: دانش آموزانی که صرفاً علم بیاموزند نمی‌خواهیم، بلکه دانش‌آموزانی می‌خواهیم که تربیت انسانی و رشد ارزش‌های اخلاقی را با علم همراه و کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، شهین جوانی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، امروز سه‌شنبه 9 آبان در نشست خبری اردوهای «فرمانده دل‌ها» با موضوع آشنایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با اسوه‌های ایثار و شهادت از طریق متون درسی، اظهارکرد: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت سرمایه‌های انسانی و رسیدن به حیات طیبه یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است.
وی افزود: یکی از ابعادی که در این سند به آن توجه شده، بعد معنوی انسان است، به طوری که حتی روانشناسان شرق و غرب اعتقاد دارند که پرداختن به امور معنوی، نقش مهمی در پرورش انسانی فرهیخته و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استاد اصفهان بیان کرد: نقش الگو، در فرهنگ ما بسیار مهم است، سعی ما نیز براین می‌باشد که در محتواهای آموزشی و برنامه‌های درسی به نقش الگو پرداخته شود. یعنی همانطور که در قرآن نمونه‌هایی از الگوها بیان شده، ما نیز سعی کرده‌ایم در کتاب‌های درسی این الگوها را معرفی کنیم.
جوانی با بیان اینکه یکی از درس‌هایی که ما در کتب آموزشی داریم و در استان اصفهان به آن درس توجه ویژه شده، درس فرمانده دل‌‎ها است، گفت: بحث آموزشی-فرهنگی فرمانده دلها، بحثی است که از اصفهان آغاز شد و بعد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز به آن توجه نشان داد و امروز ما افتخار می‌کنیم که افراد توانمند در استان تلاش کردند و به کمک آموزش و پرورش آمدند و توانستیم این درس را به خوبی الگوسازی کنیم.
وی ادامه داد: اردوی فرمانده دل‌ها نماد خوبی از تبلیغ، آموزش و یادگیری در فضای تئوری، عملی، معنوی و آموزشی است، در واقع ما دانش‌آموزی که صرفاً علم بیاموزد نمی‌خواهیم، بلکه دانش آموزانی می‌خواهیم که تربیت انسانی و رشد ارزش‌های اخلاقی را با علم همراه و کسب کنند و از هر جهت فردی فرهیخته شکل گیرند.
وی با اشاره به درس استعمارستیزی مندرج در کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی، گفت: آموزش و پرورش با همکاری ارگان‌های دیگر از جمله بسیج دانش آموزی، توجه ویژه‌ای به بحث استعمارستیزی دارد و به همین منظور فراخوانی بین دانش آموزان و معلمان ارائه و از آنها خواسته شده تا در ارتباط با استعمارستیزی، تولید محتوای الکتریکی کنند.
وی در خصوص برگزاری جشنواره تجلیل از شهید حججی، گفت: فرهنگیان و معلمان می‎توانند در ارتباط با شهید حججی، محتوای یک درس را در این زمینه تدوین و برای ارزیابی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. دانش آموزان نیز می‌توانند در این زمینه مقالات، کارهای هنری و پوسترهایی را تهیه و تا بهمن‌ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.  
captcha