حضور پررنگ فرهنگی‌ها در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات
کد خبر: 3658917
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 135

حضور پررنگ فرهنگی‌ها در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات شلوغ‌تر از روزهای قبل و میزبان تعدادی از مسئولان کشور و همچنین برگزاری سه نشست تخصصی بود. در این میان اهالی حوزه فرهنگ و هنر نقش پررنگ‌تری داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، غرفه این خبرگزاری در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات، همانند روزهای قبل، از ساعات اولیه آغاز به کار نمایشگاه پذیرای و میزبان علاقه‌مندان و مسئولان در حوزه‌های مختلف بود.
امروز علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در ساعات اولیه فعالیت نمایشگاه در در غرفه ایکنا حضور پیدا کرد و به گفت‌وگو با خبرنگاران و دست اندرکاران حاضر در غرفه پرداخت. عباس سلیمی، خادم قرآن نیز از نزدیک گفت و گویی گرم و صمیمانه با خبرنگاران داشت و برای این مجموعه آرزوی موفقیت در امر خطیر خبررسانی قرآنی کرد.

حضور پررنگ فرهنگی‌ها در روز پنجم
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامین جوادی، مدیرعامل مؤسسه ملل به بیان نکاتی درباره مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کشور و بانکداری اسلامی در ایران پرداخت. امیر مولایی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز محور مباحث خود را بر سینمای دینی و مذهبی گذاشت.
سیدمحمدجواد هاشمی نژاد، دبیر کل مجمع خانواده شهدای ترور، به بحث درباره مسئله تروریسم در جهان و ضرورت آشنا ساختن افکار عمومی با آسیب های تروریسم در کشور پرداخت. حسین انصاری، معاون رئیس جمهور در امور بازنشستگی کشوری نیز از نزدیک در جریان فعالیت رسانه  ای در این خبرگزاری تخصصی  قرار گرفت.
حیدر مستخدمین حسینی، اقتصاد دان و مشاور سابق وزیر اقتصاد نیز با حضور در غرفه ایکنا به بیان مطالبی درباره وضعیت فعالیت شرعی در بانک‌ها و اهمیت رعایت شراکت در نظام بانکی کشور پرداخت.
مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در این غرفه به بحث درباره اهمیت اخلاق سیاسی در کشور پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه نیز دیدگاه های خود درباره آسیب های اجتماعی را بیان کرد.

حضور پررنگ فرهنگی‌ها در روز پنجم
امروز علاوه بر مسعود پزشکیان، تعداد دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی، سید فرید موسوی و احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با حضور در این غرفه به بیان دیدگاه‌های خود در امور مختلف پرداختند.
اقتصاد مقاومتی، محور سخنان فرید موسوی و احمد انارکی محمدی بود. حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، نماینده مردم تهران نیز مطالبی در رابطه با اهمیت کادرسازی سیاسی در کشور بیان کرد.
سیدضیاء هاشمی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با حضور در این غرفه، به تمجید از فعالیت قرآنی ایکنا پرداخت و بر اهمیت فعالیت تخصصی در این رسانه تأکید کرد. رمضان شجاعی کیاسری، رئیس روابط عمومی و امور بین‌المللی وزارت کشور نیز به بیان نکاتی درباره تمهیدات این وزارتخانه درباره راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت.
مجید اخشابی، خواننده و هنرمند در دقایق پایانی فعالیت این غرفه با حضور در نزد خبرنگاران به بیان نکاتی در خصوص هنر و به ویژه موسیقی در نشر معارف عالیه انسانی و دینی پرداخت. حسن موحدی، قاری قرآن نیز پس از تلاوت اذانگاهی به بیان نکاتی پیرامون اهداف پویش سراسری قرآنیان جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ قرآن پرداخت.
سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و آموزش اسلامی به بحث درباره نقش رسانه های معارفی در ترویج فرهنگ قرآنی و فاصله گرفتن از کارهای کلیشه‌ای و اهمیت روی آوردن به نوآوری در این عرصه پرداخت. علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات نیز دیدگاه‌های خود در مورد اهمیت رعایت اخلاق در فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی را بیان کرد.

حضور پررنگ فرهنگی‌ها در روز پنجم

حجت‌الاسلام نقویان، کارشناس امور دینی و فرهنگی، شهردار یزد، قاسم زارع، بازیگر دینی، حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما و نماینده سابق مجلس، وحید قلیچ، دروازه بان اسبق پرسپولیس، حامد عنقا، دبیر جشنواره عبرات، رباطی، معاون مناطق شهرداری، سعید خال، شهردار منطقه 15 تهران، حجت السلام والمسلمین سیدمحسن محمودی،  رئیس سازمان بهشت زهرا، سردار مقیمی، رئیس پلیس آگاهی، محمود صلاحی، رئی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و منتظر المهدی، رئیس سازمان بازنشستگان شهرداری تهران، دیگر مهمانان غره ایکنا در پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات بودند.
امروز همچنین سه نشست تخصصی با عنوان «سومین نشست سواد رسانه‌ای»، «نقش رسانه های دینی در بیان هوشمند آسیب‌ های اجتماعی» و «سبک خبری پوشش آسیب‌های اجتماعی/ نقش رسانه‌های دینی رد تلطیف خشونت‌های اجتماعی» در این غرفه برگزار شد و حاضران و سخنرانان به بیان دیدگاه‌های خود درباره این موضوعات پرداختند.

یادآور می‌شود، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «جامعه آگاه تر: توسعه بیشتر و شعار کمتر» از روز جمعه پنجم آبان ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۱۲ آبان ماه ادامه دارد.
غرفه خبرگزاری ایکنا در راهروی اصلی شبستان شماره ۱۶۴ میزبان علاقه مندان و مخاطبان محترم است.
captcha