بهره برداری از پلاتوی 400 متر مربعی استان مازندران
کد خبر: 3659000
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

بهره برداری از پلاتوی 400 متر مربعی استان مازندران

گروه فرهنگی: عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران از بهره برداری اولین پلاتوی 400 متر مربعی استان مازندران با ویژگی های منحصر به فرد آن در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا قنبری عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تشکیل انجمن هنرهای نمایشی مازندران و تعیین اعضای هیئت رئیسه سعی کرد امور مربوط به تئاتر استان را به طور کامل به این انجمن واگذار کند.
 وی افزود:  پس از مدتی در  طبقه سوم مجتمع فرهنگی هنری اداره کل، فضای مناسبی به انجمن هنرهای نمایشی واگذار شد تا این انجمن صاحب یک دفتر مستقل شود. با تلاش و پیگیری تعدادی از هنرمندان و اعضای هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران، دفتر واگذار شده ترمیم و بهسازی شد و مورد استفاده قرار گرفت.
قنبری ادامه داد:  موقعیت مناسب سالن همایش طبقه سوم و قرار داشتن آن در مقابل دفتر انجمن هنرهای نمایشی هم سبب شد تا با پیگیری فضلی کارشناس مسئول سابق واحد هنرهای نمایشی اداره کل و مسئول کنونی مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل، رایزنی‌هایی بین اعضای هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران و آقای جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای تبدیل این مجتمع به پلاتوی تخصصی و حرفه‌ای تئاتر انجام شود که موافقت مدیرکل را در پی داشت و پیگیری تبدیل آن به پلاتو آغاز و عملیات اجرایی برای تغییر کار بری آغاز شد.
عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران خاطرنشان کرد:  این پلاتو ویژگی‌هایی مانند قابلیت جابه‌جایی صندلی‌ها و طراحی و چیدمان صحنه و سالن توسط کارگردانان برای هر نمایش در نظر گرفته شده که آن را نسبت به سالن‌های موجود منحصربه‌فرد می‌کند. 
وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قرار براین شد که کار ساخت و ساز  پلاتوی تخصصی تئاتر تا 20 مهر  به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد که این مهم میسر نشد، اما عملیات اجرایی متوقف نیست و هر روز بخشی از کار توسط پیمانکار انجام می‌شود. در حال حاضر نقاشی دیوارها با رنگ آکوستیک انجام شده و ریل نوری هم وصل شده است. اسکلت اتاق فرمان هم ساخته شد، اما سکوها هنوز نصب نشده‌اند.
وی ادامه داد: این پلاتو 400 متر مربع مساحت دارد و در طراحی آن ویژگی‌های خوبی در نظر گرفته شده است. برای 200 تماشاگر ظرفیت خواهد داشت و سن و جایگاه تماشاگران آن بسته به نوع اجرا قابل جابه‌حایی است.
مدیر دفتر انجمن هنرهای نمایشی شعبه ساری تصریح کرد: اگر باقی مانده کارهای مربوط به این طرح با سرعت و جدیت بیشتری انجام شود بین یک تا دو هفته دیگر زمان نیاز دارد تا اینکه این پلاتو  به بهره‌‌برداری برسد. اما با این روند موجود، زمان بیشتری برای تکمیل پروژه صرف خواهد شد.
قنبری از وعده مرکز هنرهای نمایشی ایران برای کمک به ساخت این پلاتو خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط هیئت رئیسه و رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران برای تسریع در روند ساخت این پلاتو، مرکز هنرهای نمایشی ایران قول مساعدت مالی داده است که در صورت تحقق کمک زیادی به ساخت این پلاتو خواهد کرد.
بهره برداری از پلاتوی 400 متر مربعی استان مازندران

captcha