آسیب‌شناسی حج تمتع 96 در 25 کارگروه/ حج عمره اولویتمان نیست
کد خبر: 3659008
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 143 محمدی:

آسیب‌شناسی حج تمتع 96 در 25 کارگروه/ حج عمره اولویتمان نیست

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نقاط ضعف حج تمتع 96 را در 25 کارگروه مورد بررسی قرار دادیم تا اشکالات آن برای برگزاری حج تمتع 97 مرتفع شود، گفت: حج عمره فعلا در اولویتمان نیست.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آسیب‌شناسی حج تمتع 96 گفت: در حج تمتع در سال جاری علی رغم سختی‌ها و تنگناها، محدودیت‌های زمانی، عدم امکانات و زیرساخت‌های لازم به لطف خداوند و برنامه‌ریزی‌های خوب توانستیم کارها را به خوبی پیش ببریم و قطعا آموزش حجاج و توجیه آنها نسبت به مسأله عربستان، فرآیند و پیچیدگی‌های حج و سختی‌هایی که در ذات سفر بود، سبب شد تا حجاج رضایت بیشتری از سفر داشته باشند و همین رضایت حجاج بهترین دستاوردمان از حج تمتع در سال جاری بود.

وی افزود: همین که حجاج امسال با خاطره خوش و با رضایت خاطر از حج تمتع به وطن برگشتند، برایمان بهترین دستاورد بود. همچنین در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تأکید کردند که وقتی حجاج به سلامت و خوشحال برمی‌گردند، روز عید است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از دیگر دستاوردهایمان انتقال تجربیاتمان بود و سعی کردیم از این تجارب برای حج سال 97 بهره‌مند شویم. همه اشکالات را در 25 کارگروه مورد آسیب‌شناسی قرار دادیم تا برای حج 97 این اشکالات مرتفع شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون همه برنامه‌ریزی‌هایمان روی حج تمتع 97 متمرکز است و حج عمره جزو اولویت‌هایمان نیست، مگر آنکه شرایط تغییر کند. همچنین اگر ساز و کارها، بسترها، امکانات و شرایط لازم از سوی عربستان تأمین شود، برای حج عمره نیز اقدام خواهیم کرد.

captcha