اختتامیه کنگره شعر عاشورایی و دفاع مقدس در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3659041
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
با حضور شعرای شمالغرب کشور؛

اختتامیه کنگره شعر عاشورایی و دفاع مقدس در اردبیل برگزار شد

گروه فرهنگی: آئین اختتامیه هفتمین کنگره شعر عاشورایی و دفاع مقدس با حضور شعرای استان‌های شمالغرب کشور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز گذشته نهم آبان ماه در این مراسم اظهار کرد: ما از اردیبهشت ماه نسبت به اطلاع رسانی برگزاری هفتمین کنگره شعر عاشورایی اقدام کردیم و به موازات برگزاری این کنگره سعی کردیم تا در باب شعر عاشورایی نیز از اشعار شاعران و ادبا در بخش های مختلف پذیرش داشته باشیم.
ستوده گفت: تا شهریور ماه شاعران فرصت داشتند تا اشعار خود را به دبیرخانه و موسسه ققنوس اقلیم حکمت به عنوان سازمان مردم نهاد ارسال کنند تا ما بتوانیم با همراهی این موسسه فرهنگی اقداماتی را برای برگزاری آئین اختتامیه و تجلیل از شاعران انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ما در حوزه خروج از تصدی گری سعی داریم تا بخش های مهمی از کارهای خود را در هم افزایی بیشتر در همکاری با موسسات و نهادهای مردمی انجام دهیم که در برگزاری این کنگره نیز موسسه فرهنگی ققنوس اقلیم حکمت ما را به شایستگی یاری کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: بعد از وقفه ای چندین ساله ما کنگره شعر عاشورایی را با هدف ترویج فرهنگ ادبیات آئینی و عاشورایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر در این حوزه و ارتقای سطح کیفی اشعار آئینی و عاشورایی و استفاده از این اشعار به عنوان تغذیه فکری شعرا و مداحان در آئین های مختلف مذهبی برگزار کردیم و امیدواریم از نتایج این کنگره به نحو احسن استفاده کنیم.
ستوده تصریح کرد: ما در برگزاری این برنامه از ظرفیت روسای محلات ششگانه، هیئت های مذهبی، کانون شعرا و مداحان آئینی و همچنین نهادها و دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری و شورای شهر استفاده کردیم و برای اولین بار در یک ابتکار شایسته با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سعی کردیم تا اشعاری را از نوجوانان در قالب مداحی و مرثیه و عاشورایی دریافت کنیم.
دبیر کنگره شعر عاشورایی اذعان کرد: امسال در پنج محور شامل اشعار کلاسیک مرثیه، کودک و نوجوان، مناجات خوانی و همچنین اشعار آزاد از شعرا آثاری را پذیرفته به طوری که در مجموع 772 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که در پنج بخش از برترین ها در این آئین تجلیل می کنیم.
ستوده گفت: شاعرانی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، تهران، همدان و البرز مهمان ما در این کنگره هستند که قطعا در یک محیط تعاملی سعی داریم از آثار ارزشمند ارسال شده توسط این شاعران استفاده کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم برگزاری مرتب این کنگره در سال های آینده زمینه خوبی را فراهم آورد تا تغذیه فکری شعرا و مداحان را در کنار مناجات خوان ها شاهد باشیم تا خلایی که در این باب وجود دارد به نوعی برطرف شود.
در این مراسم رونمایی از کتاب وفای عشق انجام شد و بخشی از تعزیه ایام اربعین حسینی و سوگواری حضرت رقیه(س) در فراق پدر به نمایش گذاشته شده و مداحی و شعرخوانی شد.
captcha