وی با اشاره به کاهش سهم رسانههای قدیمی به 3 ساعت در روز افزود: در حال حاضر تلویزیون در میان مخاطبان خود نقش کمرنگی داشته و سهم مابقی رسانهها مانند رادیو و روزنامههای چاپی و مجلات بسیار اندک است.
این فعال رسانهای تأکید کرد: همانطور کارمندان رسانهای به
دنبال حفظ مشاغل خود هستند، رسانهگردانها نیز تلاش میکنند تا هزینههای رسانه
خود را با استفاده از تکنولوژی و کاهش نیروی فیزیکی کاهش دهند.
گنجی در ادامه به بررسی مشکلات موجود رسانههای ایرانی و تکراری بودن آن اشاره کرد و افزود: تک بعدی بودن رسانههای ایرانی و نبود تفاوت مشهود در این رسانهها از مشکلات عمده به شمار میرود.
وی گفت: استفاده نکردن از پلت فرمها و تکنولوژی جدید، کپی برداری، نبود تصاویر شاخص و فیلمهایی منبع از دیگر مشکلات این رسانهها است. عامل اصلی مشکلات رسانههای ایرانی فقدان ایدههای جدید در رسانهها و استفاده نکردن از ظرفیت شناسایی مخاطب در بستر مارکتینگ است.
قربانپور گنجی تصریح کرد: در ایران یک رسانه مادر و منبع در حوزههای مختلف وجود ندارد و نمیتوان در ایران رسانهای را به عنوان رسانه مادر دانست.
وی گفت: در زمان استقرار و ثبات رسانهها باید به دنیال ایده جدید بود و رسانههای اجتماعی فرصت بزرگی برای انتشار اخبار و جلوگیری از انتشار اخبار هدایت شده است.
وی تأکید کرد: ارائه ایدههای جدید و جذاب، پوشش جوانب پنهان اخبار سایر رسانهها از عوامل بهبود بحران رسانهها است. گنجی نقل حرفهای خبر، استفاده از تکنولوژی و توزیع همهجانبه خبر را از جمله راهکارهای برون رفت از بحران ناشی از ظهور رسانههای نوین دانست.