زیارت اربعین بالاترین اظهار محبت به خاتم‌الانبیا(ص) است
کد خبر: 3659588
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

زیارت اربعین بالاترین اظهار محبت به خاتم‌الانبیا(ص) است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه اهواز با بیان اینکه ما موظف به اظهار مودت و محبت به ذوالقربی هستیم و زیارت اربعین بالاترین اظهار محبت به خاتم‌الانبیا است، گفت: امام حسین (ع) در راس ذوالقربی است و حقش است که برای زیارتش با پای پیاده برویم.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز 12 آبان اهواز، اظهار کرد: شاهد این هستیم که مراسم اربعین حسینی سال به سال با عظمت بیشتری برگزار می‌شود، این اتفاق نعمت خدا و توفیق او است و شکرش واجب است.

وی افزود: بیش از سه میلیون نفر از کشور ما برای شرکت در مراسم اربعین گذرنامه گرفته‌اند و ارتباط ملت ما با خاتم‌الانبیا از این طریق متصل می‌شود.

آیت‌الله موسوی‎جزایری با بیان این که زیارت اربعین چند ویژگی دارد، گفت: ویژگی اول این است که زیارت اربعین علامت ایمان کامل و به معنای تشیع، مکتب انسان‌ساز محمد(ص) است.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) پنج چیز را علامت ایمان کامل دانسته است که بلند گفتن بسم‌الله در نماز، گذاشتن انگشتر در دست راست، سر به خاک گذاشتن هنگام سجده در نماز، ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز و زیارت اربعین، این موارد هستند.

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: ویژگی دوم این است که ما موظف به اظهار مودت و محبت به ذوالقربی هستیم که زیارت اربعین بالاترین اظهار محبت به خاتم‌الانبیا است. امام حسین (ع) در راس ذوالقربی است و حقش است که برای زیارتش با پای پیاده برویم.

وی ویژگی بعد را این خواند که زیارت امام حسین (ع) بالاترین مکتب تربیتی است، افزود: یکی از علمای بزرگ در کتاب خود می‌گوید که زمانی که همه وسایل تربیتی از هدایت عاجز بودند، بسیاری با امام حسین هدایت شدند و وجود سیدالشهدا آن‌ها را هدایت کرد. این از برکات حسین است چراکه او مصداق هدایت و کشتی نجات است.

آیت‌الله موسوی‎جزایری ادامه داد: ایجاد انس و الفت بین دل‌ها کار خدا است و انسان وقتی در هنگام پیاده‌روی اربعین خود را در دریایی از جمعیت می‌بیند همه را برادران و خواهران خود می‌بیند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در ۱۳ آبان ماه سال ۴۳، تصریح کرد: این قانون تمام تبعه آمریکایی را در ایران ایران در هرکاری مصون می‌داشت که چیز عجیبی بود، در این زمان امام سکوت را شکست و اعتراض کرد و به ترکیه تبعید شد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ دانشجویان در دانشگاه تهران تحصن کردند و دانش‌آموزان نیز به منظور اعلام پشتیبانی از آنان به راهپیمایی پرداختند اما هنگامی که به دانشگاه نزدیک شدند گارد دانشگاه آن‌ها را به رگبار بست و مردم از این اتفاق بسیار متاثر و منقلب شدند. به همین مناسبت این روز، روز دانش‌آموز نام گرفت.

وی افزود: در روز ۱۳ آبان سال ۵۸ مشخص شد که سفارت آمریکا در ایران در حقیقت یک لانه جاسوسی است. آیت‌الله کاشانی در روز ۲۵ مرداد به مصدق نامه زده بود که کودتایی در راه است اما مصدق این را تکذیب کرد و کودتا در روز ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

آیت‌الله موسوی‎جزایری گفت: ملی شدن نفت به آمریکا ارتباطی نداشت اما رهبر انقلاب فرمود که در این روز انگلیس کودتا نکرد، بلکه کسی که کودتا کرد همانی بود که مصدق به آن متکی بود. امام فرموند که آمریکا شیطان بزرگ است و باید بشناسیم که این دشمن چقدر مرموز و خطرناک است. اما ترامپ در پشت پرده چیزی ندارد و همه چیز خود را علنی کرده و دشمنی خود را نسبت به ایران از حد خارج کرده است.

وی با بیان این که آمریکا اخیرا نیز قانونی به نام کاتسا به معنای مادر تحریم‌ها  را تصویب کرده است، عنوان کرد: مسوولان ما پاسخ دادند هرکاری که کنید ما تا زمانی به برجام مقیدیم که منافعی برای ایران داشته باشد.

captcha