اجرای 56 طرح با کمک خیران حوزه سلامت در تربت‌جام
کد خبر: 3659755
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
در سال گذشته صورت گرفت؛

اجرای 56 طرح با کمک خیران حوزه سلامت در تربت‌جام

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت شهرستان تربت‌جام با بیان اینکه در سال گذشته به‌همت‌ خیران حوزه سلامت، 56 طرح را شروع کردیم که پنج طرح در شهر و الباقی در روستاهاست، گفت: این طرح‌ها برخی کلنگ‌زنی شده و برخی در حال تأمین زمین هستند.

محمود جامی، مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت شهرستان تربت‌جام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به نقش مؤثر و تأثیرگذار خیّرین سلامت در این شهرستان، گفت: ساخت و راه‌اندازی پروژه‌هایی که به‌همت خیّرین حوزه سلامت، کلنگ‌زنی شده و در مراحل ساخت است، با مشارکت بیشتر مردم و خیّرین، تسریع پیدا خواهد کرد.
وی به پنج مجمع خیّرین سلامت بخش‌های تربت‌جام اشاره کرد و گفت: مجمع خیّرین احمدآباد، سمیع‌آباد، نصرآباد، صالح‌آباد و نیلشهر حدود دو سال است که زیرمجموعه مجمع خیّرین سلامت این شهرستان شروع به کارکرده‌ و برای جذب مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف شهرستان راه‌اندازی شده‌اند.
جامی به تأثیر خیّرین سلامت بر توسعه حوزه سلامت و ارتقای این بخش در جامعه اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه وزارت بهداشت با مجمع خیرین کشور، اگر زمین موردنیاز و 40 درصد از هزینه احداث توسط خیران تأمین شود، 60 درصد الباقی را وزارت بهداشت متقبل و محل احداث‌شده به‌نام خیّر نام‌گذاری خواهد شد.
وی بیان کرد: در همین راستا در سال گذشته، 56 طرح را شروع کردیم که پنج طرح در شهر و الباقی در روستاها است؛ این طرح‌ها برخی کلنگ‌زنی شده و برخی در حال تأمین زمین هستند.
اجرای 56 طرح با کمک خیران حوزه سلامت در تربت‌جام
مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت شهرستان تربت‌جام به سفری که معاون مجمع خیّرین کشور، مسئول مشارکت‌های مردمی بانوان استان و مدیرعامل مجمع مشهد در بهمن‌ماه سال گذشته به تربت‌جام داشتند، اشاره کرد و افزود: در این بازدید، پایگاه بهداشتی به نام حاج براتعلی احمدی در خیابان جامی تربت‌جام به‌صورت نمادین و به نمایندگی از دیگر طرح‌های خیّرین سلامت کلنگ‌زنی شد.
وی ادامه داد: کلنگ‌زنی مرکز بهداشتی ـ درمانی علی‌آباد، اهدای پنج قطعه زمین در پنج نقطه شهر برای پایگاه بهداشتی، اهدای زمین کلینیک ویژه تخصصی به دانشکده، راه‌اندازی مرکز دیالیز شهر نصرآباد به همراه تجهیزات به مبلغ 45 میلیون تومان و ... از دیگر کمک‌های مردم شهرستان‌ در حوزه سلامت است.
جامی به اهدای زمین هفت هکتاری در روستای علی‌آباد توسط افشین بهرامی اشاره کرد و افزود: این خیّر، ساخت مرکز بهداشت علی‌آباد را تقبل کرده است. همچنین در شهر احمدآباد ساختمان تکمیلی مرکز بهداشت آن توسط خیّرین سلامت کلنگ‌زنی شد.
وی ادامه داد: برای احداث مرکز بهداشت روستای خرم‌آباد بالاجام، بانوی خیّری هزینه خرید زمین را تقبل کرده بود که خریداری زمین و کلنگ‌زنی انجام شده و پروژه در حال اتمام است.
مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت شهرستان تربت‌جام به کمبود کلینیک‌های تخصصی در تربت‌جام اشاره کرد و افزود: کمبود فضای فیزیکی کلینیک‌های تخصصی در تربت‌جام محسوس بود و بیمارانی که از روستاهای دور و مرزی برای مداوا به کلینیک بیمارستان سجادیه این شهر مراجعه می‌کردند و نیازشان برآورده نمی‌شد و گاهی بدون اینکه موفق شوند به پزشک متخصص مراجعه کنند، مجبور می‌شدند به روستاهای خود برگردند که موضوعی آزاردهنده برای ما بود.
وی افزود: با توجه به ابلاغ بودجه‌ای شناور مبنی بر احداث کلینیک، مشروط به تأمین زمین توسط شهرستان، به دنبال تأمین زمین رفتیم تا اینکه زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در داخل شهر و حاشیه خیابان ساحلی تربت‌جام توسط خیّر محترم اهدا و این بودجه جذب شد.
جامی با بیان اینکه این کلینیک مردادماه دو سال گذشته توسط معاون وقت وزیر بهداشت، کلنگ‌زنی شد و قرار است در سه‌طبقه با هزار و 700 مترمربع زیربنا احداث شود، ابراز کرد: این کلینیک نزدیک به بهره‌برداری است و امیدواریم با احداث آن، بخشی از نیاز همشهریان و روستاییان حل شود.
اجرای 56 طرح با کمک خیران حوزه سلامت در تربت‌جام
وی به اهدای دو کانکس دندانپزشکی به همراه تجهیزات کامل موردنیاز، توسط خیّران سلامت به دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام اشاره کرد و افزود: یک کانکس دیگر هم در حال رایزنی هستیم که از یک خیّر تهرانی بگیریم. این کانکس‌ها به‌صورت واحدهای سیار به‌منظور ارائه خدمات رایگان به روستائیان مناطق محروم و افرادی که نیازمند کمک هستند اهدا شده است.
مدیرعامل مجمع خیّرین سلامت شهرستان تربت‌جام به راه‌اندازی مرکز انتقال خون تربت‌جام توسط خیّرین سلامت اشاره کرد و افزود: مرکز انتقال خون تربت‌جام با مشارکت مردم از سال 92 در بیمارستان قدیمی طالقانی راه‌اندازی شد اما به‌دلیل کمبود فضای فیزیکی در سال 94 توسط رفعتی، خیّر حوزه سلامت، زمینی به مساحت 650 مترمربع برای احداث مکان جدید اهدا شد. این محل مجدد با همت خیرین و مشارکت های مردمی به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه مردم تاکنون برای این مرکز حدود 600 میلیون به صورت نقدی یا غیر نقدی مشارکت داشته‌اند، اظهار کرد: فقط برای تکمیل تجهیزات، مقداری نیاز به مشارکت خیران داریم تا بعد از تأییدیه‌های کارشناسان،این مرکز به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.
جامی با اشاره به اینکه بسیاری از خیّرین به‌صورت محرمانه کمک‌هایی دارند و نمی‌خواهند نامشان افشا شود، اظهار کرد: مشارکت‌های مردمی یا به‌صورت نقدی، یا اهدای زمین و یا همکاری رایگان صورت می‌گیرد، بیان کرد: همچنین پزشکانی هستند که به‌صورت رایگان بیماران را مداوا می‌کنند.
captcha