آماری از سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3659888
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

آماری از سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان

گروه مسابقات: در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان شرکت کنندگان در شش بخش رقابت خواهند کرد که رقابت‌های بخش غیرحضوری تا اواخر آبان‌ماه پایان خواهد یافت.

حسین همتی، کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز داوری بخش‌های غیرحضوری سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و اولین دوره اساتید، گفت: در جشنواره ملی رقابت‌ها در شش بخش آوایی،‌ کتبی، هنری، ‌ادبی، فناوری و پژوهشی برگزار می‌شود که داوری بخش‌های هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داوری این آثار حدود سه الی چهار روز به طول خواهد انجامید، افزود: بعد از داوری‌ها نیز برگزیدگان برای تجلیل در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دعوت خواهند شد.

همتی در ادامه با تأکید بر اینکه رقابت‌ها در دو بخش معارفی و آوایی به صورت حضوری برگزار می‌شود، در مورد داوری‌ بخش‌های غیر حضوری و نحوه این داوری‌ها، تصریح کرد: مقرر شده تا در هر رشته حداقل دو داور حضور داشته باشد، این یعنی احتمال اینکه برخی رشته‌ها سه داور هم داشته باشد، وجود دارد. 

کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: هنوز نحوه داوری مسابقات نهایی نشده اما خارج از دو شیوه نخواهد بود، شیوه اول اینکه داوران در دبیرخانه جشنواره حضور یابند و به داوری آثار بپردازند و یا اینکه آثار برای داوری نزد داوران ارسال شود. 

وی با تأکید بر اینکه تلاش شده است تا داوران انتخاب شده هیچ پیوستگی با وزارت بهداشت نداشته باشند، گفت:‌ همچنین تلاش شده است تا داوران در همان رشته‌ای که داوری می‌کنند جزء افراد برگزیده باشند. با توجه به بالا بودن سطح داوران، آثار قبل از اینکه برای داوری به داوران ارجاع داده شوند، مورد ارزیابی کلی اولیه قرار خواهند گرفت.

همتی همچنین در مورد زمان اعلام نتایج داوری‌ها نیز بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا نتایج این مسابقات در اواخر هفته آینده اعلام شود.  

کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد آمار سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات در بخش هنری 204 اثر دریافت شده است. همچنین در بخش ادبی نیز در مجموع چهار رشته این بخش 96 اثر دریافت شده است.

وی اذعان کرد:‌ در بخش فناوری نیز 53 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. همچنین بخش پژوهشی که شامل اساتید و دانشجویان است مجموعا 76 اثر دریافت شده است که 59 اثر از این تعداد سهم دانشجویان است.

کارشناس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بیان کرد: در بخش معارف قرآنی که بخش کتبی مسابقات است نیز 196 شرکت کننده در دو بخش دانشجویان و اساتید با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد 172 نفر دانشجو هستند.

همتی در پایان افزود: در بخش آوایی نیز مجموعاً در دو بخش اساتید و دانشجویان 383 شرکت کننده حضور دارد که سهم دانشجویان از این تعداد 329 نفر و سهم اساتید نیز 59 نفر است.

یادآور می‌شود، سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور و اولین دوره مسابقات قرآن اساتید اوایل آذرماه امسال به میزبانی وزارت بهداشت و در حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

captcha