پاسخ قاسم‌های زمان به اظهارات مستکبران/ با جهاد علمی به میدان می‌آییم
کد خبر: 3659911
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

پاسخ قاسم‌های زمان به اظهارات مستکبران/ با جهاد علمی به میدان می‌آییم

گروه سیاست و اقتصاد: دانش‌آموزان، امروز در راهپیمایی 13 آبان‌ماه آمده بودند تا به دشمنان نشان دهند که اگر قاسم‌ابن‌الحسن(ع)، نوجوان شهید کربلا، تنها برای دفاع از ولایت به میدان رفت و به شهادت رسید، امروز هزاران قاسم آماده‌اند، تا فرمان ولی امر خود را در عرصه‌های مختلف لبیک گویند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، 13 آبان‌ماه که با عنوان روز استکبارستیزی شناخته می‌شود، دلیلی است تا هر ساله خیابان‌های ایران را به دریایی از فریاد نوجوانان علیه مستکبران جهان تبدیل کند و نشان دهد که خون فهمیده در رگ‌های هزاران نوجوانان ایرانی همچنان جاری است و این جوشش با هیچ تهدیدی فرو نمی‌نشیند.
راهپیمایی 13 آبان که هر سال با حضور گسترده دانش‌آموزان در سطح کشور برگزار می‌شود، در مشهدالرضا حال و هوای ویژه‌ای دارد، جایی که مبدأ حرکت میدان بسیج است و مقصد این جوشش انقلابی، بارگاه ملک پاسبان خورشید ولایت در شرق کشور انقلابی ایران است.
لشکر نوجوانان؛ قاسمیون عصر حاضر در مقابل ظلم
دانش‌آموزان که اکثر آن‌ها لباس‌های نظامی به تن دارند و شاید این لباس‌ها حتی به اندازه آن‌ها دوخته نشده است، اما آمده‌اند تا به دشمن نشان دهند که اگر قاسم‌ابن‌الحسن(ع)، نوجوان شهید کربلا تنها برای دفاع از ولایت به میدان رفت و به شهادت رسید، امروز هزاران قاسم آماده‌اند، تا فرمان ولی امر خود را در عرصه‌های مختلف لبیک گویند.

سجاد مینایی، دانش‌آموز دبیرستان امام رضا(ع) مشهد یکی از حاضران در راهپیمایی در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: امروز بر خودم واجب دیدم تا بیایم و پاسخ اظهارات و اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی غربی‌ها را بدهم، اصلاً این یک وظیفه برای تمام فرزندان تشیع است که فرمان رهبر خود را اطاعت کنند و در میان جنگ نرم و سخت حاضر باشند.
وی با بیان اینکه پشتوانه این حرکت عظیم رهنمودهای رهبر انقلاب است و اگر اینگونه نباشیم اصلاً مسلمان نیستیم، اظهار کرد: البته همه این مسائل فقط راهپیمایی نیست؛ ما به موقع در همه زمینه‌ها چه علمی و چه نظامی حاضر خواهیم بود.
نوجوانان ایرانی همواره در مسیر اسلام و مبارزه هستند
امیررضا کاشف، دیگر دانش‌آموز دبیرستان امام رضا(ع) گفت: راهپیمایی 13 آبان‌ماه پاسخ کوبنده دانش‌آموزان انقلابی ایران به اظهارات سخیف رئیس‌جمهور احمق آمریکا است؛ این راهپیمایی نشان می‌دهد که اراده مردم ایران در برابر آمریکا هرگز کم نخواهد شد،.
وی بیان کرد: نوجوانان امروز ایران همواره در پی حرکت به سوی زندگی متعالی اسلامی هستند و از گسترش فرهنگ اسلامی و انقلابی دست نمی‌کشند و با نگاهی همراه با وحدت، مبارزه با غربی‌ها را در آینده نیز ادامه خواهند داد.
امیرحسین خسروان از دبیرستان بعثت مشهد با اشاره به پوشیدن لباس نظامی نوجوانان در راهپیمایی، عنوان کرد: همه ما موظفیم به آمریکا بفهمانیم حتی دانش‌آموزان ما عقب نمی‌کشند و ما هم با علم و هم در سایر عرصه‌ها آنان را وادار به عقب‌نشینی از زورگویی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ملت ایران، فهمیده است و با رهنمودهای رهبر انقلاب می‌تواند به این درک برسد که آمریکا در هر لباسی دشمن ماست و ما در هر عرصه‌ای، فریب آن‌ها را نمی‌خوریم؛ این تکرار راهپیمایی‌ها به دشمن نشان می‌دهد که رفتار لحظه‌ای نیست و ما این تقابل را همیشه ادامه می‌دهیم.
نقش اولی‌های انقلاب در میدان حاضرند
علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ضمن راهپیمایی 13 آبان در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: دانش‌آموزان همیشه و در همه حوزه‌های فعالیت انقلاب نقش اول را ایفا کرده‌اند، در جنگ، در مبارزه با شاه و در مقابله با آمریکا نقش اول را داشتند.

13 آبان؛ روز نمایش دانش، بینش و بصیرت دانش‌آموزان
وی گفت: امروز هم دانش‌آموزان در تمام عرصه‌های داخلی و خارجی مربوط به انقلاب اسلامی نقش اول را دارند و با این نگاه آینده‌سازان این مرز و بوم هستند. دانش‌آموزان مدافعان عزت، استقلال و شرف ملت ایران در تمام عرصه‌ها هستند و ما خوشحالیم که روز 13 آبان فرصتی است تا دانش، بینش و بصیرتشان را در عرصه‌های فعالیت خود به نمایش بگذارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ما دانش‌آموزان خود را از دبستان و حتی از دوره پیش دبستانی با ارزش‌های انقلاب آشنا می‌کنیم و یکی از معیارهای اصلی انقلاب، استقلال، عدالت و ظلم‌ستیزی ملت ایران است.
مسیری غیر از تعلیم استکبارستیزی به فرزندانمان نداریم
کاظمی ادامه داد: فلسفه بعثت انبیاء، عدالت و مفهوم این عدالت، ظلم‌ستیزی است، وقتی مأموریت انبیاء این بوده ما در مسیری غیر از استکبارستیزی نمی‌توانیم حرکت کنیم، نمی‌توانیم مسیری غیر از این برای دانش‌آموزان ترسیم کنیم، معتقدیم ارزش‌های ما همین‌هاست که باید به دانش‌آموزان منتقل شود و راهش همین حرکت‌ها و همین راهپیمایی‌ها است و این حرکت معنویت حقیقی را معنا می‌کند.
زائران خارجی امام رضا(ع) دوربین به دست می‌آیند
بنا براین گزارش، دانش‌آموزان مشهدی با حرکت انقلابی خود چشم‌ها را متحیر بصیرت خود کردند و حتی زائران خارجی امام رضا(ع) برای ثبت این لحظه‌ها به سرعت خود را به جمعیت دانش‌آموزان می‌رساندند تا با دوربین‌های خود حرکت نوجوانان ایرانی را همراه به کشورشان ببرند.
دانش‌آموزان نوجوان که با لباس‌های نظامی تصاویر محسن حججی، شهید بی‌سر مدافع حرم را حمل می‌کردند، نشان دادند که همه برای دفاع از حریم اسلام و اهل‌بیت(ع) آماده هستند و از هیچ واقعه‌ای هراس ندارند، آنان در جوار بارگاه امام رضا(ع) فریاد «من یک سپاهی‌ام» را سر می‌دادند تا همه جهانیان، وحدت ملت ایران در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی را ببینند.

گزینه‌های اصلی ایران در خیابان روی میز آمد
حضور پرشور و هرساله دانش‌آموزان ایرانی حتی در دل مردم کوچه و بازار نفوذ می‌کند و آنان نیز برای همراهی این سیل خروشان به خیابان‌ها می‌آیند، مسئولان نهادها و سازمان‌های شهر مشهد نیز خود را به جمعیت دانش‌آموز رساندند تا پشتوانه حقیقی، گزینه اصلی خود در ارتباطات جهانی را به رخ بکشند و با همراهی نیروی این ملت انقلابی تجدید قوا کنند.
امیرحسین محبتی
captcha