برگزاری دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم در خراسان شمالی
کد خبر: 3660325
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

برگزاری دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم در خراسان شمالی

گروه فعالیت های قرآنی: رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم به زودی در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام صالحی نیا رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: با همکاری دانشکده علوم قرآن دوره تربیت مربی تجوید قرآن ویژه عموم با حضور اساتید کشوری بزودی در استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به روایات که می فرماید قرآن را با لحن عربی بخوانید، امروزه یک تکلیف واجب بر عهده مربیان قرآنی می باشد که هم خودشان در زمینه قرائت و تجوید قرآن مهارت داشته باشند و هم بتوانند به دیگران آموزش دهند.
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه نخستین مرحله ارتباط و انس با قرآن، روخوانی و تجوید می باشد گفت: وقتی انسان با لحن زیبایی قرآن بخواند هم خودش و هم در مخاطب تاثیر بسزایی دارد.
 رییس اداره امور قرآنی اوقاف استان در ادامه افزود: برآیند و بازخورد دوره تربیت مربی قرآن باید بگونه ای باشد که مربیان ما هم خودشان بتوانند قرآن را با تجوید کامل تلاوت کنند و هم بتوانند نیاز نسل جوان را با راه اندازی کلاسهای تجوید برطرف کنند.
وی همچنین از برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن نیز خبر داد و افزود تلاشمان این است این دو دوره همزمان برگزار شود.
لازم به ذکر است در پایان دوره به مربیانی که حد نصاب لازم امتیاز را کسب کنند مدرک مربی گری اعطا خواهد شد.

علاقه مندان جهت شرکت در این دوره ها با داشتن شرایط لازم می توانند به اداره کل اوقاف استان ، دانشکده علوم قرآن یا ادارات اوقاف شهرستانهای محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام نمایند.
captcha