حضور هنرمندان تئاتر آیینی خوزستان در همایش تئاتر اربعین در نجف و کربلا
کد خبر: 3660336
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

حضور هنرمندان تئاتر آیینی خوزستان در همایش تئاتر اربعین در نجف و کربلا

گروه فرهنگی: همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با حضور هنرمندان تئاتر آیینی 8 استان کشور از جمله خوزستان از روز گذشته 13 آبان در نجف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به کوشش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از روز گذشته شنبه 13 آبان تا پنج‌شنبه 18 آبان همزمان با اربعین حسینی در شهرهای نجف و کربلا و برگزار می‌شود.

در این همایش که با حضور 110 هنرمند تئاتر آیینی از هشت استان کشور همراه است، گروه‌هایی از هنرمندان تئاتر آیینی استان خوزستان نیز حضور دارند.

بنا بر اعلام پایگاه خبری حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که خود در این همایش حضور دارد، گفت: همایش پیاده‌روی اربعین امسال برای دومین سال پیاپی در کشور عراق برگزار می‌شود. اجرای نمایش‌ها از شهر نجف آغاز می‌شود و سپس در مسیر پیاده‌روی به سمت شهر کربلا ادامه خواهند یافت. همچنین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین در روز اربعین با اجرای چند مجلس تعزیه به کار خود پایان خواهد داد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: امسال 6 مجلس تعزیه به زبان فارسی، 5 مجلس تعزیه به زبان عربی، 8 نمایش خیابانی و موکبی، مقتل‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی با حضور 110 هنرمند از استان‌های گیلان، مازندران، هرمزگان، کرمانشاه، همدان،خراسان رضوی، تهران و خوزستان در همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود.

iqnakhouzestan@

captcha