رسالت آموزش و پرورش در نهادینه کردن مفاهیم فرهنگی
کد خبر: 3660382
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
یوسفوند مطرح کرد:

رسالت آموزش و پرورش در نهادینه کردن مفاهیم فرهنگی

گروه فرهنگی: معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به رسالت خطیر آموزش و پرورش در نهادینه کردن مفاهیم فرهنگی در جامعه، افزود: برای نهادینه کردن ابعاد مختلف فرهنگی باید از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محسن یوسفوند، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در آیین بزرگداشت روز فرهنگ عمومی که امروز یک‌شنبه، 14 آبان در دبیرستان هیئت‌امنایی صدر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: نگاه به آموزش و پرورش و رویکرد تعاملی دستگاه‌های فرهنگی با آموزش و پرورش به نقطه مطلوب خود رسیده است.
وی نخستین دستگاه برای نهادینه کردن فرهنگ عمومی را آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: در ابعاد مختلف فرهنگی نهادینه کردن فرهنگ را باید از آموزش و پرورش شروع کرد.
یوسفوند با اشاره به این‌که آموزش و پرورش لرستان یک رسانه با ۳۶۰ هزار نفر مخاطب را در اختیار دارد، تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، ظرفیت نهادینه کردن ابعاد مختلف فرهنگی را توسط دانش‌آموزان به خانواده‌ها را دارد .
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان به تعامل و ارتباط قوی نهادهای فرهنگی با آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این‌که دانش‌آموزان ما به‌عنوان همیار پلیس، یاریگر نیروی انتظامی هستند، ادامه داد: فرهنگ ترافیک و بستن کمربند را به جای جریمه کردن می‌توان از طریق دانش‌آموزان همیار پلیس در جامعه نهادینه کرد این در حالی‌است که همیاران پلیس در آینده خودشان به‌نحو احسن مراعات کننده فرهنگ رانندگی هستند.
وی با بیان این‌که در سال گذشته ۲۷ هزار نفر در کشور کاهش تلفات جانی به‌واسطه بستن کمربند ایمنی داشتیم، عنوان کرد: بخش اعظم فرهنگ‌سازی بستن کمربند ایمنی توسط آموزش و پرورش انجام شده است.
وی به قدمت و جایگاه دبیرستان هیئت‌امنایی صدر در خرم‌آباد اشاره و عنوان کرد: با توجه به شهادت پنج نفر از دانش‌آموزان این دبیرستان در زمان جنگ تحمیلی یادواره شهدای دبیرستان صدر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
captcha