نظام اجتماعی اسلامی اجرای بند به بند عهدنامه مالک را می‌طلبد
کد خبر: 3660478
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
حجت‌الاسلام نقویان:

نظام اجتماعی اسلامی اجرای بند به بند عهدنامه مالک را می‌طلبد

گروه جامعه: یک کارشناس دینی بر ضرورت ارزیابی و مقایسه آنچه در بندهای مختلف عهدنامه مالک اشتر آمده است با آنچه امروز در بخش‌های مختلف جامعه ما در حال وقوع است تأکید و تصریح کرد: نظام اجتماعی اسلامی اجرای بند به بند عهدنامه مالک را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نظام اجتماعی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر خواهان این هستیم که اصل دین را در جامعه پیاده کنیم باید به عهدنامه مالک مراجعه و بند به بند آن مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی بر ضرورت ارزیابی و مقایسه آنچه در بندهای مختلف عهدنامه مالک اشتر آمده است و دستورات امام علی(ع) با آنچه امروز در بخش‌های مختلف جامعه ما در حال وقوع است، تأکید و تصریح کرد: باید دید آنچه در قوه قضائیه، اقتصاد، بازار، فضای رسانه و ‌....می‌گذرد تا چه حد با فرمایشات حضرت علی(ع) مطابقت دارد.

این کارشناس دینی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نمی‌توان یک ظواهری را از دین دریافت کرد و خود را به آن مزین و در عمل سلیقه‌ای و بر اساس خوشایند خودمان رفتار کنیم.

حجت‌الاسلام نقویان با تأکید بر اینکه باید آموزه‌های دین را خالص و با زبان لین بیان کرد تا مورد پذیرش همگان قرار گیرد، گفت: وقتی استاد فرشچیان نقاشی با مضمون مذهبی می‌کشد، موزه لوور و آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ هم آن را می‌پذیرد و بیان نمی‌کند که این نقاشی اسلامی است و ما مسلمان نیستیم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه قوانین اسلام فراگیر و برای همگان قابل درک است، عنوان کرد: اسلام هیچ حرفی را خصوصی برای مسلمانان بیان نکرده است که غیر مسلمانان از درک آن عاجز باشند؛ این فراگیر شدن نیاز به هنرمندی مسلمانان در بیان دارد.

وی مرتفع شدن مشکلات و معضلات ساختارهای اجتماعی را همچون بیکاری، رشوه، اختلاس، تبعیض، آمارهای غیرواقع، اختلاف سطح درآمد، روان نبودن کارهای اداری، اعتیاد، طلاق، گسستگی نسل‌ها و ... را نیازمند نگاه از دید مردم دانست و گفت: مسئولان با مردم همگام نیستند. اگر مسئولان جای مردم بنشینند و با دید آنان به جامعه بنگرند و با همین نگاه قوانین را تصویب کنند مشکلات کاهش می‌یابد.
captcha