پنج پایانه موقت با سرویس‌دهی 320 دستگاه اتوبوس در مشهد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3660679
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
همزمان با روز اربعین حسینی؛

پنج پایانه موقت با سرویس‌دهی 320 دستگاه اتوبوس در مشهد ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از ایجاد پنج پایانه موقت با سرویس‌دهی 320 دستگاه اتوبوس بخش سازمانی و خصوصی برای سرویس‌دهی به عزاداران در روز اربعین خبر داد.

علی‌اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، سازمان اتوبوسرانی مشهد مانند هر سال برای تسهیل در رفت و آمد زائران و مجاوران حرم رضوی سرویس دهی ویژه تدارک دیده است.
وی افزود: سرویس دهی همزمان با صبح روز پنجشنبه 18 آبان‌ماه، مصادف با اربعین سید و سالار شهیدان(ع) در مناطق چهارگانه اتوبوسرانی با استفاده از توان و ناوگان موجود در بخش سازمانی و خصوصی آغاز می‌شود.
نیشابوری با اشاره به مشکلات ترافیکی در ایام خاص، اظهار کرد: سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‎‌رانی تا محدوده‌ای که امکان تردد به سمت حرم مطهر رضوی باشد، انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات به زائران و مجاوران، پنج پایانه موقت با 320 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به شهروندان و زائران در روز اربعین ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: پایانه شماره یک از میدان شهدا (پایانه‌های شهید هاشمی‌نژاد، خیابان توحید، پایانه شهدا) با 120 دستگاه اتوبوس، پایانه شماره 2 در میدان بیت‌المقدس(خط BRT) با 50 دستگاه اتوبوس، پایانه شماره 3 در چهار راه خسروی با 30 دستگاه اتوبوس، پایانه شماره 4 در محل پایانه شهید گمنام با 80 دستگاه اتوبوس و پایانه شماره 5 در بولوار مصلی با 40 دستگاه اتوبوس تدارک دیده شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و ازدحام عزاداران حسینی(ع) و همچنین به منظور تأمین ایمنی‌های لازم، امکان تغییر مکان هر یک از پایانه‌های برنامه‌ریزی شده وجود دارد.
نیشابوری در پایان از استقرار چهار اتوبوس امداد در پایانه راه‌آهن، میدان 15 خرداد، میدان عدالت و میدان شهدا برای رفع نقص احتمالی اتوبوس‌ها خبر داد.
captcha