اجتماع اربعین حسینی اعلام اتحاد محبان اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3660930
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
حجت‌الاسلام ستوده:

اجتماع اربعین حسینی اعلام اتحاد محبان اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی در خصوص اعلام برائت از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت(ع) و نشانه اتحاد محبان آل الله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز گذشته 15 آبان ماه در جمع تعدادی از اصحاب رسانه، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، در سخنانی به فلسفه زیارت اربعین اشاره و تصریح کرد: پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی مانور و رژه عظیمی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری‌ها و دشمنان اهل بیت(ع) به شمار می‌رود، ضمن آنکه از سویی اعلام صریح وفاداری و علاقه شدید محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) است.
وی با بیان اینکه هر ساله بر عظمت و شکوه این مراسم معنوی افزوده می‌شود، خاطر نشان کرد: شور و اشتیاق حسینی و زیارت اربعین به اندازه ای شده که همگان عشق زیارت سیدالشهدا در روز اربعین را دارند و هر سال اجتماعی گسترده تر از سال قبل در کربلا برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام ستوده به برپایی موکب های پذیرایی از زائرین اربعین توسط مردم اردبیل اشاره کرد و افزود: ستاد استقبال از زائران اربعین حسینی استان اردبیل، امسال نیز همچون سال های گذشته موکب های پذیرایی برپا کرده است که بیش از ۲۰۰ نفر از خادمان حسینی در این موکب‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت گرامی داشت روز اربعین اشاره کرد و افزود: بزرگداشت اربعین به‌ اندازه روز عاشورا با اهمیت و قابل توجه است. چراکه در آن معنای انتظار و عدم رضایت نسبت به ظلم‌هایی که بر اهل‌بیت روا داشته شده است بیان می‌شود. جریان یافتن این نگرش خاص در میان شیعیان سبب حیات تفکر شیعی و زنده ماندن روح عاشورا در میان اعصار و زمان‌ها می‌شود تا آنجا که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین معیارهای دین‌داری نام برد.
حجت‌الاسلام ستوده در پایان اظهار کرد: اربعین را می‌توان یکی از مهم ترین و مناسب ترین بسترهای مهم تاریخی و اعتقادی شیعه دانست که در آن فرصتی مناسب برای تجدید عهد با تمامیت و کلیت اعتقادات بنیادین شیعه وجود داد.
captcha