«یک اربعین اندوه» در رادیو ایران
کد خبر: 3661010
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

«یک اربعین اندوه» در رادیو ایران

گروه فعالیت‌های قرآنی: گروه رویدادها و اندیشه رادیو ایران در روز اربعین حسینی با دو ویژه‌برنامه «یک اربعین اندوه» و «برای همیشه» به راز ماندگاری ماجرا و فلسفه واقعه عاشورا می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه رادیویی ایران، در «یک اربعین اندوه» بخش «خوشا آنان» که چند قصه از قصه‌های ماندگار اربعین(حال و هوای بزرگان و ارتباطی خاصی که با این روز داشتند) در فواصل برنامه روایت خواهد شد.
«حدیث عشق» آیتمی با استناد به احادیث اهمیت اربعین را یادآوری می‌شود. «تاریخ و چرایی مراسم اربعین» از آیتم‌های دیگر است. «مسیر ناب» نیز آیتمی است که به معرفی خادمانی می‌پردازد که در مسیر راهپیمایی اربعین خدمت می‌کنند. گزارش مردمی «این بار تو بگو» و کارشناسی برمایی و حجت‌الاسلام میرلوحی درباره اینکه «مولفه‌های ماندگاری یک واقعه چه چیزهایی می‌تواند باشد و راز ماندگاری عاشورا چیست» از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.
همچنین در این برنامه ضمن سوگواری و گرامیداشت اربعین حسینی(ع)، طی ارتباط‌هایی با مراکز استان‌ها مراسم روز اربعین در این استان‌ها و همچنین حال و هوای عزاداران حسینی به سمع مخاطبان خواهد رسید.
«یک اربعین اندوه» ساعت 9:00 تا 10:30 صبح  18 آبان  به تهیه‌کنندگی حسین معصومی و گویندگی مهدی طهماسبی و نویسندگی مهدی رسولی پخش می‌شود.
همچنین در همین روز برنامه ترکیبی «برای همیشه» پخش خواهد شد. محوریت اصلی این برنامه باز تعریف کلام شریف «هل من ناصر ینصرنی»» و ابعاد آن  در زمان‌های مختلف و عصر حاضر است.
در بخش‌های برنامه از افرادی صحبت می‌شود که در حوزه‌های مختلف به پاسداشت یاد حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا و فلسفه این قیام بزرگ مشغولند، افرادی همچون نویسندگان، برنامه‌سازان، آهنگسازان، مداحان، هیاتی‌ها و ....
گزارش مردمی با این موضوع که امروز برای یاری امام «یاری حق»، دقیقا چه می‌کنیم؟ از دیگر بخش‌های این برنامه است. همچنین «برای همیشه» به تهیه کنندگی حسین معصومی از ساعت 16 تا 16:50 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.
captcha