برپایی دوره آموزش تخصصی احکام شرعی ویژه آقایان طلبه
کد خبر: 3661077
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

برپایی دوره آموزش تخصصی احکام شرعی ویژه آقایان طلبه

گروه حوزه‌های علمیه: دوره آموزش تخصصی احکام شرعی ویژه آقایان طلبه از سوی موسسه اطلس تاریخ شیعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین بنایی کاشی، رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: فراخوان این دوره آموزش تخصصی کوتاه مدت توسط دارالاحکام شرعی موسسه اعلام شده است و دوره مذکور نیز زیر نظر مربیان، اساتید احکام و مبلغان حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این دوره با اشراف استاد محمد سین فلاح زاده است به اهداف دوره اشاره و تصریح کرد: آموزش کاربردی مهارت‌ها، روش‌ها، ابزارهای نوین و تکنولوژی آموزشی در تدریس احکام همچنین آموزش نکات و دقایق احکام، زیبایی‌های فقه و قواعد فقهی از جمله اهداف این دوره به شمار می‌رود.
بنایی کاشی تصریح کرد: توانمندسازی طلاب و اساتید احکام، جهت پاسخگویی به سوالات مبتلابه فقهی و آموزش روش‌های ایده‌پردازی، سوژه‌یابی و مخاطب‌شناسی؛ آشنایی با منابع فقهی، اصطلاحات و موضوعات کاربردی؛ آشنایی با چالش‌های شرعی و موضوعات نوپدید فقهی؛ ايجاد انگیزه در ترویج، نشر و تبلیغ احکام شرعی و آسیب‌شناسی و نقد و بررسی کتاب‌های فتوایی و شیوه‌های رایج در بیان احکام از دیگر اهداف این دوره است.
رئیس موسسه اطلس تاریخ شیعه با اشاره به سرفصل‌های دوره بیان کرد: در این دوره، ضمن برگزاری جلسات کارگاهی و کارورزی، مهارت‌های تدریس؛ تکنولوژی آموزشی؛ کلاس‌داری؛ منبر فقهی؛ اصطلاحات فقهی؛ کتاب‌شناسی؛ آسیب‌شناسی و موضوع‌شناسی کاربردی، قواعد پرکاربرد فقهی، روش‌های پاسخگویی؛ ضوابط احکام آموزی و به یادسپاری؛ شیوه‌های تالیف و پژوهش و ... به علاقه‌مندان آموزش داده خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مدت دوره اظهار کرد: این دوره به صورت ویژه و فشرده در 36 جلسه دو ساعته برگزار می‌شود.
بنایی کاشی با اشاره به مزایای دوره تصریح کرد:  اعطای گواهینامه پایان دوره به شرکت‌کنندگان؛ دعوت از برگزیدگان دوره برای شرکت در دوره‌های تخصصی؛ دعوت از برگزیدگان دوره برای عضویت و همکاری در دارالاحکام‌های سراسر کشور و دعوت از برگزیدگان دوره برای همکاری با کانون نشر احکام در زمینه‌های تدریس، مشاوره و پژوهش از جمله مزایا برای شرکت‌کنندگان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به روش‌های ثبت نام نیز گفت: مراجعه به سایت اینترنتی دارالاحکام به نشانی ahkam.atlasshia.ir و تماس با شماره تلفن 09034801909 همه روزه از ساعت 2۰ الی 23 راه‌های ارتباطی علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره است.   
وی با اشاره به مهلت ثبت نام اظهار کرد: این دوره از پنجم آبان ماه تا 30 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت کارگاهی در شهرک پردیسان، خیابان شهیدان آقایوسفی، کوچه 10، انتهای کوچه، آخرین ساختمان سمت چپ برگزار خواهد شد.
captcha