اخبار معارفی رسانه‌ها/ انتخاب بازیگر تئاتر به سمت دبیر هنری جشنواره‌ قرآنی «آیات»
کد خبر: 3661150
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

اخبار معارفی رسانه‌ها/ انتخاب بازیگر تئاتر به سمت دبیر هنری جشنواره‌ قرآنی «آیات»

گروه فعالیت‌های قرآنی: خبر انتصاب «اصغر همت» به سمت دبیر هنری جشنواره آیات یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، 16 آبان‌ماه است.

اخبار معارفی رسانه‌ها/  انتصاب «اصغر همت» به سمت دبیر هنری جشنواره آیات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، خبر انتصاب «اصغر همت» به سمت دبیر هنری جشنواره آیات از سوی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز سه‌شنبه، 16 آبان‌ماه در صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشور منتشر شده است.  
تسنیم
تعداد 9 خبر طی امروز سه شنبه، 16 آبان‌ماه و تا ساعت 14:30 بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم منتشر شده است که تنها سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز همچنان همانند روزهای گذشته در حوزه عترت و مربوط قرار داشته به مراسم پرشور اربعین حسینی هستند.
«ویژه برنامه های شبکه قرآن در ایام اربعین اعلام شد»، «ویژه برنامه‌های رادیو قرآن در روز اربعین حسینی» و «دبیر هنری جشنواره سراسری نمایش «آیات» منصوب شد»، سه خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم هستند که این اخبار نیز به نوعی در رابطه با حوزه عترت و مراسم اربعین منتشر شده‌اند.
«شکل‌گیری جریان اربعین حاصل برنامۀ خداست»، ««آبروی دوعالم» کاری از گروه انوارالهدی قم»، «ما اربعینی‌های دشت پاک نینواییم/ ما در پی آیات نور ربّ مجتباییم»، « استفاده‌ای از فرصت پیاده روی اربعین در نمایش «نفس المهموم»»، ««اربعین»، جغرافیای معرفتی کربلا برای ترسیم آینده‌نگری در عصر ظهور» و «مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران اعلام شد» نیز عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه هستند که تاکنون منتشر شده‌اند.
همچنین، از سه تیتر اصلی این صفحه نیز طی امروز و تا این لحظه تنها یک تیتر با عنوان «شکل‌گیری جریان اربعین حاصل برنامۀ خداست» به‌روزرسانی شده
و دو خبر دیگر مربوط به روز گذشته هستند. یادآور می‌شود، خبرگزاری تسنیم در صفحه قرآن و عترت خود به پوشش دو خبر در رابطه با برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو قرآن ویژه ایام اربعین پرداخته است که در بخشی از خبر «ویژه برنامه های شبکه قرآن در ایام اربعین اعلام شد» آمده است: «همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت به روی آنتن خواهد برد.
«عطر اربعین» طرح تلویزیونی شبکه قرآن و معارف سیما می باشد که از دهم صفر به صورت زنده از ساعت 6 صبح لغایت 24 شب در زمان‌های مختلف به روی آنتن این شبکه رفته است که این برنامه در روز اربعین به‌صورت ویژه به انعکاس تجمع بزرگ محبان امام حسین(ع) در کربلای معلی خواهد پرداخت.
دعوت از قاریان، شاعران، مادحین اهل بیت(ع)، گروه‌های همخوانی، کارشناسان، مهمانان ویژه و ارتباط زنده با مسیرهای پیاده‌روی از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده در «عطر اربعین» در روز اربعین می‌باشد».
فارس
خبرگزاری فارس نیز همانند خبرگزاری تسنیم طی امروز و تا این لحظه تعداد 9 خبر را بر روی خروجی صفحه فعالیت‌های قرآنی خود منتشر کرده است که همانند روزهای گذشته نیز اخبار خود را با خبر تلاوت ترتیل صفحه 218 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی قرآن کریم آغاز کرده است.
همچنین، در ادامه نیز اخبار دیگری با عناوین «تدارک شبکه قرآن و معارف سیما در اربعین حسینی»، ««آبروی دو عالم» جدیدترین اثر گروه تواشیح انوارالهدی منتشر شد»، «اصغر همت دبیر هنری جشنواره ملی «نمایش» آیات شد»، «باوران به «قیامت» تا روز مرگ در حال اصلاح عمل و اخلاق خود هستند»، «جدیدترین تلاوت موسوی درچه‌ای»، «پیاده‌روی اربعین جبهه مقاومت بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد»، «چرا اقبال به زیارت امام حسین(ع) تا این اندازه زیاد است؟» و «ماساژ صلواتی برای زائران اربعین» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که در حوزه‌های مختلف معارفی ازجمله قرآن کریم قرا دارند.
خبری با عنوان «اصغر همت دبیر هنری جشنواره ملی «نمایش» آیات شد» نیز یکی از اخبار حوزه قرآنی امروز صفحه فعالیت های قرآنی فارس است که اغلب خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نیز در صفحات معارفی خود بدان پرداخته‌اند. در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت ارشاد طی حکمی اصغر همت به عنوان دبیر هنری جشنواره ملی «نمایش» آیات منصوب کرد که متن حکم مذکور به شرح ذیل است؛
کاری که قرآنی‌ها امروز در کشور ما می‌کنند، به نظر من یک کار راهبردی  و مهم است. (مقام معظم رهبری)
به منظور تحقق منویات حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و اصل اول قانون اساسی و در راستای اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فعالیت های قرآنی کشور، معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری «جشنواره های هنر ی آیات» را با مشارکت و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و  دیگر دستگاه‌ها، در سرلوحه کار خویش قرار داده است. لذا به پیشنهاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سوابق، تعهد و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم، به عنوان دبیر هنری جشنواره سراسری نمایش «آیات» منصوب می‌شوید.
 امید است با استعانت از خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج)، با همکاری و هماهنگی مدیر کل استان، در پیشبرد اهداف متعالی، موفق و مؤید باشید».
ایسنا
از شش خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان  که تاکنون منتشر شده‌اند هیچ‌کدام در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و اغلب مربوط به پوشش خبری در رابطه با مراسم اربعین حسینی هستند.
«تعطیلی دفاتر 12 گانه موقت صدور ویزای اربعین حسینی از امروز»، «پخش مجدد صحبت‌های رویا تیموریان درباره امام‌ حسین(ع)»، «ضرورت نشر چهره محبوب اسلام، برای خنثی‌کردن تهدیدات دشمنان»، «اربعین باید بر وحدت و یکپارچگی ایران و عراق بیفزاید»، ««گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی» نقد می‌شود» و «پیاده‌روی اربعین حسینی» عناوین اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا هستند که تا این لحظه بر روی خروجی قرار گرفته‌اند.
نکته جالب در رابطه با این صفحه از خبرگزاری دانشجویان این است که تیتر اصلی این صفحه با عنوان «قرآن را به عرصه نمایش و هنر می‌بریم» مربوط به دو روز گذشته بوده و از آن روز تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
خبری با عنوان «تشیع ظرفیت و توانایی بسیاری برای برقراری ارتباط و مطالعه دارد» اولین خبر از چهار خبری است که طی امروز بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده است.
همچنین، در ادامه نیز سه خبر دیگر با عناوین «ارکان دینداری مورد اشاره قرآن را فراموش کرده‌ایم»، «سالن‌های تئاتر آخر هفته تعطیل هستند» و «آماده‌باش واحدهای دانشگاه آزاد در مرزهای غربی برای کمک به زائران اربعین» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده است که در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
همچنین، این صفحه از خبرگزاری ایرنا به انتشار خبری با عنوان «ارکان دینداری مورد اشاره قرآن را فراموش کرده‌ایم» پرداخته که مربوط به انتشار سخنان مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در چهارمین روز از سلسله نشست‌های فرهنگ عمومی است.
در بخش‌هایی از این خبر که عنوان قرآنی نیز دارد آمده است: «مهدی فیض در چهارمین روز از سلسله نشست های فرهنگ عمومی که به مناسبت روز فرهنگ عمومی در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، افزود: سبک زندگی و دینداری باید مبتنی بر یک مدل انسان شناسی باشد و تا این مدل اتخاذ نشود نمی توان اهداف مورد نظر را دنبال کرد.
وی ادامه داد: تا انسان را صحیح و آنگونه که هست نشناسیم، نمی توانیم برای سبک زندگی او مدل تغییر ارائه دهیم، هرچند برای سبک زندگی به یک مدل انسان شناسی با پشتوانه دینی نیاز است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، دینداری و سبک زندگی را دو روی یک سکه دانست و اظهار کرد: دیندار کسی است که سبک زندگی مشخصی را بر مبنای مجموعه ای منسجم از باورها انتخاب کرده تا به یک آرمان دست یابد و این سبک زندگی ثبات و آرامش در بر دارد».
باشگاه خبرنگاران جوان
از 12 خبری که خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان طی امروز و تاکنون در صفحه قرآن و عترت خود منتشر کرده است تنها یک خبر با عنوان «تدارک گسترده شبکه قرآن و معارف سیما در اربعین» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد که البته این خبر نیز در رابطه با برنامه‌های اربعین حسینی منتشر شده است.
اخبار دیگر این صفحه از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز همانند سایر خبرگزاری‌های دیگر کشور بیشتر مربوط به پوشش اخبار مراسم اربعین حسینی است با توجه به اینکه روز به روز نیز به مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) نزدیک می‌شویم، رنگ و بوی بیشتر اخبار این رسانه‌ها نیز اربعینی است.
مهر
امروز پنجمین روز است که هیچ خبری بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر نشده است که البته این مدت در رابطه با تیتر اصلی این صفحه به 10 روز افزایش پیدا می‌کند که طی این روزها هنوز به‌روزرسانی نشده است.
جا دارد تا مسئولان خبرگزاری مهر که از خبرگزاری‌ها مهم کشور نیز می‌باشد نسبت به پوشش خبری بیشتر، بهتر و مناسب‌تر از اخبار قرآنی در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری خود اهتمام بیشتری داشته باشد.
 میزان
از چهار خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، سه خبر مربوط به احکام شرعی بوده و یک خبر نیز در حوزه عترت و در رابطه با مسئله ثواب نیت زیارت امام حسین(ع) منتشر شده است.
«حکم زیارت اربعین»، «برای زیارت اربعین باید در روز اربعین کربلا باشیم؟» و «حکم سفر فرد بدهکار در پیاده روی اربعین» عنوان سه خبر مربوط به احکام شرعی این صفحه از خبرگزاری میزان بوده و خبری با عنوان «اگر تنها نیت سفر به کربلا دارید، ثواب زیارت سیدالشهداء را برده‌اید» نیز دیگر خبر این صفحه می‌باشد که در رابطه با نیت سفر به کربلا منتشر شده است.
کیهان
روزنامه کیهان نیز در صفحه معارف امروز خود به انتشار مطلبی با عنوان «به حال شما غبطه می‌خوریم» پرداخته که گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره جایگاه و اهمیت پیاده‌روی اربعین برگرفته از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری است.
در بخش‌هایی از این مطلب آمده است: «راه‌پیمایی اربعین را شکر کنید
این حادثه‌ راه‌پیمایی را شکر کنید. شکرش ازجمله به این است که آن روحیّات را، آن حالات را -که در این دو سه روزی که مشغول راه‌پیمایی بودید، آنجا مشاهده کردید یا احساس کردید- در خودتان نگه دارید؛ آن برادری را، آن مهربانی را، آن توجّه به ولایت را، آن آماده شدن بدن برای تَعَب کشیدن را، آن ترجیح دادن زحمت کشیدن و عرق ریختن و راه رفتن بر راحتی و تنبلی را. در همه‌‌ امور زندگی باید این را دنبال کرد؛ این می‌شود شکر». بیانات در دیدار بسیجیان 1395/09/03        
captcha