یادگیری قرآن در کودکی مانند حکاکی بر روی سنگ است
کد خبر: 3661156
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
سفیران نور/25

یادگیری قرآن در کودکی مانند حکاکی بر روی سنگ است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: تشریح فعالیت‌های محمدتقی قوی‌دل در شهر تبریز و چگونگی روی‌آوردن وی به حیطه آموزش قرآن از جمله مواردی است که در مستند «سفیران نور» به آن‌ها پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمدتقی قوی‌دل در سال 1343 در شهر تبریز و در یک خانواده مذهبی متولد شده است و از همان دوران کودکی به واسطه قرآن خواندن پدرش بعد از نماز، با این کتاب نور آشنا شده است.
وی در کلاس‌های قرآن سازمان تبلیغات اسلامی شهر تبریز قرائت قرآن را فراگرفته و به دلیل اداری بودن محیط کلاس‌ها، در یکی از مساجد محله، محفل قرآنی به راه‌ انداخته‌ است. اما به مکانی احتیاج داشتند که برنامه‌های مسجد مانع از فعالیت‌های مذهبی آنها نشود به همین دلیل در سال 1365 دارالقرآن حضرت رسول را در تبریز تأسیس کرده و در آنجا به فعالیت‌های قرآنی پرداخته است.
 در این مهد قرآن کلاس‌های عمومی بدون محدودیت سنی برای افراد مشتاق به آموزش قرآن دایر است. همچنین کلاس‌های تخصصی ویژه کودکان نیز در مهد قرآن برگزار می‌شود زیرا قوی‌دل عضو هیئت مدیره مهد قرآن بر این باور است که یادگیری در سن کودکی تأثیر بیشتری بر روی کودک خواهد گذاشت و کسی که از بچگی با قرآن مأنوس هستند یادگیری آنها ماندگارتر است. به همین دلیل مرکز دارالقرآن چندین مرکز پیش‌دبستانی دارد. طبق حدیث نورانی از ائمه یادگیری در کودکی مثل حکاکی بر روی سنگ است.
قوی‌دل معتقد است برخورد و عملکرد پدر و مادر در منزل تاثیر مهمی بر کودک دارد و اگر والدین به دین و واجبات عمل کنند فرزندان از آنها می‌آموزند. کسانی که به فعالیت‌های قرآنی روی می‌آورند به دلیل پاک بودن قرآن، پاک می‌شوند و با عمل کردن به آیات قرآن با گوشت و پوست آنها عجین می‌شود.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا با توجه به مهم و اثرگذار بودن این مستند در نظر دارد طی چند خبر به بازنشر مستند سفیران نور که سال ۹۰ از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما پخش می‌شد، بپردازد.

captcha