توسعه اقتصادی اصفهان در گرو توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی است
کد خبر: 3661191
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

توسعه اقتصادی اصفهان در گرو توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی است

گروه اجتماعی: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی اصفهان در گرو توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ حیدر علی عابدی،  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست مدیران تشکل‌های دوستداران میراث فرهنگی شهرستان اصفهان، اظهارکرد: امروزه با توجه به نیاز اصفهان به توسعه در حوزه‌های مختلف و همچنین بروز معضلاتی همچون خشکسالی، به نظر می‌رسد راهی نداریم جز اینکه به سمت توسعه اقتصادی اصفهان از منظر حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی حرکت کنیم.
وی افزود: بدون شک توسعه اقتصادی اصفهان در دوران اخیر در گرو توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی است، روی همین اصل و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تمامی سیاست‌ها در همین راستا سوق داده شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران تشکل‌های دوستداران میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: هرگونه توسعه در این زمینه نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، لذا انتظار داریم تشکل‌های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی در همین راستا اهداف و راهبردهای خود را جهت توسعه پایدار در یک دوره پنج ساله تدوین و در همین راستا همگی بسوی توسعه پایدار حرکت کنیم.
تشکیل 64 تشکل دوستدار میراث فرهنگی در پهنه استان اصفهان در سه سال گذشته
در این نشست فریدون الله یاری، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز تصریح کرد: معتقدیم تشکل‌های دوستدار میراث فرهنگی، زبان گویای میراث فرهنگی در راستای حفاظت از هویت این سرزمین و همچنین وجدان آگاه مردم در راستای حفاظت از میراث فرهنگی هستند، لذا تمامی تلاش ما بر مبنای حمایت از بسط و توسعه کمی و کیفی این تشکل‌ها استوار است.
وی افزود: در سه سال گذشته با وضعیت نا بسامان این حوزه در استان مواجه بودیم بگونه‌ای که از حدود 80 تشکل دوستدار میراث فرهنگی تنها 13 تشکل به صورت نیمه فعال موجود بودند، لکن با تلاش اداره کل و همت دوستداران میراث فرهنگی توانسته‌ایم مجددا در طی این 3 سال 64 تشکل دوستدار میراث فرهنگی را در سطح استان فعال نمائیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
captcha