اربعین امتداد و تداوم نهضت سیدالشهدا(ع) است
کد خبر: 3661486
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

اربعین امتداد و تداوم نهضت سیدالشهدا(ع) است

گروه معارف: حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: اربعین در امتداد و تداوم نهضت سیدالشهدا(ع) است و در روایت امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین از علامت‌های انسان مؤمن شمرده شده است.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به اینکه اربعین در امتداد و تداوم نهضت سیدالشهدا(ع) است، گفت: در روایت امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از علامت‌های انسان مؤمن شمرده شده که اهمیت این روز را می‌رساند.
وی افزود: اربعین نماد و پیام ارزش‌ها و الگوها است که در راهپیمایی اربعین این پیام به دنیا اعلام می‌شود.
اربعین رمز اتصال عاشورا و مهدویت
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه راه و مکتب حسینی در تاریخ بشریت همیشه زنده است، گفت: تلاش دشمنان برای از بین بردن اهداف والای این مکتب به نتیجه نخواهد رسید.
وی اظهار کرد: زیارت اربعین نقشه راه است برای تمامی افرادی که می‌خواهند کنار سفره ناب اهل‌بیت(ع) بنشینند و جریان حق و باطل را به درستی بشناسند.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: اربعین حسینی به‌عنوان بزرگترین اجتماع بشری و رزمایش و آمادگی شیعیان برای ظهور است.
حجت‌الاسلام محمدی اربعین را رمز اتصال عاشورا و مهدویت دانست و گفت: فلسفه قیام عاشورا، شناخت چهره مخالفان، جهاد تا شهادت، پیوند امام با خط رسالت، لعن و تبری از دشمنان، حیات سعادتمندانه، بیزاری از همفکران اهل ظلم(بی‌تفاوت‌ها)، ایمان و تسلیم و تبعیت و نصرت و اعلام مواضع از محورهای مهم تفکر شیعی در زیارت اربعین است.
captcha