5 عمل مهم و تأثیرگذار قرآنی برای امنیت همیشگی در جامعه
کد خبر: 3661612
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
خادم‌القرآن عباس سلیمی تشریح کرد:

5 عمل مهم و تأثیرگذار قرآنی برای امنیت همیشگی در جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشور پنج عمل مهم و تأثیرگذار قرآنی را که جهت تحقق امنیت در جامعه لازم و ضروری است، تشریح و تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عباس سلیمی، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشور شامگاه 16 آبان‌ماه طی سخنانی با عنوان امنیت و حفاظت اطلاعات از منظر اسلام، قرآن و روایات در جمع نیروهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یگان جوادالائمه(ع) (پادگان لشگرک) اظهار کرد: حضرت نوح(ع) قریب به دو هزار و پانصد سال عمر کرد که به نص صریح قرآن کریم نهصد و پنجاه سال آن ایام مأموریت پیامبری او بود که قرآن بر آن مهر تأیید زده است. زمانی که فرشته مرگ حضرت عزرائیل(ع) برای قبض روح ایشان می‌آید، آن حضرت(ع) در آفتاب نشسته بود و از جناب عزرائیل رخصت می‌طلبد که به من اجازه بده تا از این آفتاب به سایه بروم و جان من را بگیر او بعد از استیذان از خدا به او اجازه می‌دهد و وقتی که جناب نوح(ع) در سایه قرار می‌گیرد قبل از آنکه جناب عزرائیل او را قبض روح کند، از ایشان سؤال می‌کند، ای پیامبری که از همه پیامبران بیشتر عمر کرده‌ای! این عمر طولانی تو چقدر طول کشید؟ و نوح(ع) که انسان صادق‌القولی بوده می‌فرماید به خدا سوگند به اندازه آمدن از آن آفتاب به این سایه که این نشان‌دهنده بحث گذران سریع عمر است.

وی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام(ص) می‌فرماید «در قیامت کسی قدم از قدم برنمی‌دارد مگر اینکه باید به چهار سؤال پاسخ دهد، اول اینکه عمر خود را در چه مسیری صرف کردید؟ و دوم اینکه بخش جوانی عمر خود را که بهار عمر است در چه مسیری صرف کردید؟، سوم اینکه اموال خود را از چه راهی به دست آورده و در چه راهی به مصرف رسانده‌اید؟ و چهارم اینکه از محبت و ولایت ما اهل بیت چه توشه‌ای دارید؟. این چهار سؤالی است که همه انسان‌ها باید آمادگی پاسخگویی به آن را داشته باشند.

سلیمی در ادامه خطاب به نیروهای نظامی حاضر در جلسه با بیان اینکه خوشا به حال شما جوانان عزیز که در عنفوان جوانی وارد جامعه پرافتخاری شده‌اید که پاداش مجاهدت‌های آنان را جز خدا کسی نمی‌تواند بدهد، افزود: نیروهای مسلحی که اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و همه دلاورمردان و شیرزنان دیگری که به عنوان نیروهای مدافع امنیت ملی در شمار نیروهای مسلح هستند، کسانی هستند که از دیدگاه امیرمؤمنان علی(ع) اینگونه تعریف شده‌اند «الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعیَّهِ وَ زَینُ الوُلاهِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ» این چهار ویژگی است که خداوند بزرگ شما را بدان‌ها سرافراز فرموده است. عزیزان بزرگواری که دژ و پناهگاه ملت و مردم هستند. کسانی که مایه زینت و سرافرازی زمامداران و مسئولان کشور هستند. کسانی که مایه عزت دین خدا و کسانی که راه‌های تحقق امنیت برای کشور هستند.

وی ادامه داد: شما وارد سازمانی شده‌اید که بیش از چهل و هشت هزار لاله سرخ را به عنوان شهیدان سرافراز در راه دفاع از حریم قرآن و ولایت تقدیم اسلام نموده است. در بین آنان مردانی بودند که روزگار هرگز نظیر آنان را نخواهد آورد، چه در میان شهدا چه آزادگان بزرگواری به شهادت رسیدند و چه جانبازان قهرمانی که هنوز به عنوان راویان صبر و استقامت و ایثار مایه برکت این کشور هستند. بدانید شما وارد خانواده‌ای شدید که تنها یکی از آن آزادگان دوست و همکار عزیز و محبوب و بزرگوار ما شهید سرافراز سرلشگر خلبان حسین لشگری است. خلبان جنگنده شکاری که ۱۸ سال تمام دوران اسارتش طول کشید و در طول این سال‌ها یک سر سوزن اطلاعات به دشمن نداد. این شهید بزرگوار شش سال از این دوران را در یک سلول انفرادی بود و در همان شرایط حافظ کل قرآن شد. حجت برای من و شما که در سایه‌سار این امنیت و رفاه زندگی می‌کنیم، تمام است و فردا باید در برابر همه شهدا بایستیم و بگوییم چرا چند دهه از خدا عمر گرفتیم و انس لازم را با قرآن که قانون اساسی انقلاب اسلامی و کتاب سعادت و شرف و استقلال و امنیت ماست برقرار نکرده‌ایم؟

پیشکسوت قرآنی کشور بیان کرد: خوشا به سعادت شما که در محیطی که به نام نامی امام جواد(ع)، امام عزیز بخشنده بزرگ مزین است و هر روز با قرآن و ذکر خدا و نماز و معارف اسلامی و جنگ و آموزش‌های نظامی آشنا می‌شوید تا ادامه‌دهندگان راه همان شهدای پرافتخار و عزیز و بزرگوار باشید. شما ادامه دهنده راه کسانی هستید که در حقیقت مدافعان عزت و شرف و امنیت و ناموس این کشور بوده‌اند. شما در راستای تحقق امنیتی در این کشور گام برمی‌دارید که امیر مؤمنان علی(ع) در توصیف آن فرمود «لا نِعمَةَ أهنَأُ مِنَ الأَمنِ؛ هیچ نعمتی گواراتر از امنیت وجود ندارد». شما در کشوری زندگی می‌کنید که امنیت از اساسی‌ترین اهداف نیروهای مسلح آن است. پیامبر عظیم‌الشأن ما که جان به فدای نام او باد، می‌فرماید «یا علی! لا خَيرَ في الوَطَنِ إلاّ مَع الأمنِ و السُّرور؛ هیچ خیری در میهن و وطن و کشور وجود ندارد، مگر همراه با امنیت و شادی مردم» که شادی نیز از رهگذر امنیت نصیب ملت می‌شود. نعمتی که متأسفانه به تعبیر بزرگان دین ما ناشناخته است و در برابر آن ناسپاسی می‌شود. مولا علی(ع) می‌فرمایند «نعمتان مجهولتان الصحة و الامان؛ دو نعمت هستند که قدر آن ناشناخته است، اول سلامتی و دوم امنیت» و در بیان دیگری با تقدم و تأخر می‌فرمایند «نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ؛ دو نعمت هستند که مورد ناسپاسی قرار می‌گیرند، اول امنیت و سپس، سلامتی و تندرستی». اگر امیر مؤمنان علی(ع) می‌فرمایند «بدترین کشورها و سرزمین‌ها کشوری است که ساکنان آن احساس امنیت نکنند» بی‌جهت نیست.

وی تصریح کرد: در همین دوران ما آثار شوم ناامنی و تزلزل امنیت در کشورهای اطراف ما چه کرد و چه می‌کند؟ در ارتباط با پایمال شدن عزت و شرف و تمامیت ارضی کشورهایی مانند سوریه و سایر نقاطی که مورد تعرض ایادی استکبار قرار گرفته تا به حال چه هزینه سرسام آوری داده شده؟ ثمره ایجاد گروهک خوارج و فاسد داعش که خود را مجری احکام قرآنی می‌دیدند، جز کشتار، قتل، تجاوز و یا سینه سرباز سوری را شکافتن و قلب او را به دندان کشیدن، زنده زنده خلبان اردنی را درون قفس آتش زدن، تجاوز به تمام زنان شیعه و سنی و مسیحی و سپس به فروش رساندن نوامیس مردم به قیمت چهل تا پنجاه دلار در بازارهای برده‌فروشان و سایر جنایت‌هایی که این ناجوانمردان در زمینه غارت اموال و منابع و سرمایه کشورهای دیگر دارند، در حقیقت دامن اسلام را آلوده کرده است. داعشی که دشمن ما، وزیر خارجه اسبق آمریکا شخصا و صراحتا اعتراف کرد که این گروهک را ما ایجاد و حمایت کردیم و آنان ناامنی را برای کشورهای اسلامی به ارمغان آوردند.

سلیمی اظهار کرد: امنیتی که بدان اشاره شد، در سایه‌سار پنج عامل به دست می‌آید که این پنج عامل تا آخرین روز خدمت شما و حتی بعد از بازنشستگی با شما همراه است. اگر می‌خواهید نام شما در ادامه نام این چهل و هشت هزار شهید سرافراز حزب‌الله و همه مدافعان حرم که چهره نورانی آنان زینت‌بخش این خانه خداست، بشود، باید به این پنج عامل که در همه دروس و آموزش‌های شما مورد تأکید قرار می‌گیرد، دقیقا توجه کنید.

وی گفت: عامل اول اقتدار و جنگاوری و قدرت است. اگر می‌بینید که سرلوحه و آرم ارتش جمهوری اسلامی ایران این آیه مستحکم قرآن است که «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ» و اگر می‌بینید که زینت‌بخش آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آیه دیگری از قرآن است که «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» همه به ما می‌گوید که ما باید با اقتدار و قدرت آماده جنگاوری باشیم والا امنیت در این کشور حاکم نخواهد شد. برخی خرده می‌گیرند که اگر می‌گویید «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» که این حکم خدا و فرمان خداست که هر آنچه که در توان و استطاعت خود دارید، عده فراهم کنید برای چه؟ برای برپایی جنگ هسته‌ای؟ خیر اگر عناد نداشته باشند، دستور خدا را در ادامه آیه می‌خوانند که می‌فرماید قدرتمند بشوید نه برای کشورگشایی و جنگ «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ» برای اینکه دشمنان خود و دشمنان خدا و دشمنان دین خدا را بترسانید که در اصطلاح آموزش‌های کلاسیک نظامی به این امر قدرت یا عامل بازدارندگی می‌گویند که اگر امروز اقتدار همین یگان‌های موشکی ما نبود و اگر این خودکفایی نبود، قطعا دشمن به ما اجازه ادامه حیات نمی‌داد.

سلیمی افزود: دومین وظیفه‌ای که ما در راستای تحقق امنیت برعهده داریم تا مرگ، عبارت است از دشمن‌شناسی که دشمن خود را بشناسیم. بسیاری از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) در رابطه با این درس و وظیفه، موضوع را برای ما تبیین کرده است. وقتی تحقیق اجمالی در قرآن می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که حداقل هشت مورد به عنوان شیطان در قرآن یاد شده است. از خود شیطان و ابلیس تا یهود، مشرکان، کفار، منافقین، دشمنان خدا، هوای نفس که همه این‌ها دشمنانی هستند که قرآن از آن‌ها یاد کرده است اما در یک فرازی فرموده، ای پیامبر! «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا» بدترین دشمنان ما که در درس دشمن‌شناسی باید بشناسیم، اول یهود است که سمبل آن امروز اسرائیل غاصب جنایتکار است و دوم مشرکین که سمبل آن آمریکای قلدر عهدشکن است. در این رابطه باید بدانیم که با چه دشمنانی رو به رو هستیم.

پیشکسوت قرآنی کشور در ادامه تصریح کرد: سومین وظیفه‌ای که یک نظامی سرافراز ارتش حزب‌الله برای تحقق امنیت برعهده دارد، بعد از دشمن‌شناسی، عبارت است از دشمن‌ستیزی یعنی حال که دشمن را شناختیم باید با او مقابله کنیم. نرمش و لبخند سوپر دیپلماتیک و سایر کوتاه آمدن‌ها در مورد دشمن هرگز در قاموس فرهنگ ما نظامیان ارتش حزب‌الله و دلدادگان به ولایت در این نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد. اگر قرآن از یک سو به پیامبر(ص) می‌فرماید «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ؛ ما تو را نفرستادیم مگر رحمت و مهربانی برای تمام جهانیان» اما همین خدا و همین قرآن در مورد دشمنان به پیامبر(ص) می‌فرماید «جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ؛ با کفار و منافقین بجنگ و بر آنان سخت بگیر» دشمن‌ستیزی از دیگر وظایف ارتش حزب‌الله است که باید همواره در راستای تحقق امنیت مد نظر داشته باشد و در کنار این هرگز به دشمن اعتماد نکند. اگر در آیات قرآن می‌بینیم که خداوند متعال به پیامبر(ص) می‌فرماید «وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ ای پیامبر! هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر اینکه دست از اعتقادات و هویت دینی خود برداری و به راهی بروی که آنان می‌گویند» همین شرایطی که امروز آمریکا می‌خواهد، حاکم کند. همین شرایطی که در زمینه جنگ نرم به ویژه شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی با تأسیس کانال‌هایی در نهایت گستاخی به نام قرآن‌ستیزان، ناخدا باوران، شمشیر را برای اینکه هویت دینی ما را نابود کنند، از رو بسته‌اند و به همه اعتقادات ما حمله می‌کنند به خاطر اینکه از دین، قرآن، مکتب، اربعین، عاشورا و کربلای ما می‌ترسند.

وی ادامه داد: دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی که اصلی‌ترین مأموریت ما را تا پایان خدمت تشکیل می‌دهد به این خاطر است که جوانان عزیز و بزرگوار ما حتما باید تاریخ را بخوانند تا بدانند دشمنان ما چقدر ناجوانمرد هستند. در آن روزی که امام عزیز و بزرگوار آمریکا را با عنوان شیطان بزرگ، شیطان اکبر نامید، برخی از افراد، اشکال کردند که چطور امام، ابلیس را با این همه قدرت تخریبی که دارد، رها کرده و از آمریکا با عنوان شیطان اکبر یاد می‌کند که در اینجا باید اشاره کرد که بهترین پاسخ به این اشکال را فرماندهی معظم کل قوا دادند و فرمودند امام(ره) به این خاطر آمریکا را شیطان بزرگتر نامیدند که حداکثر قدرت شیطان براساس آیات قرآن فقط وسوسه کردن است و هرگز نمی‌تواند ما را مجبور به گناه کند، اما آمریکا وسوسه می‌کند، نیرنگ می‌کند، توطئه می‌کند، تجاوز می‎‌کند، جنگ به راه می‌اندازد، انسان‌ها را می‌کشد، زورگویی می‌کند، پس معلوم است که قدرت تخریبی او از شیطان و ابلیس آنقدر بیشتر است که احتمالا در روز قیامت شیطان هم مدعی رؤسای فاسد جمهوری آمریکا خواهد شد که شما واقع مطلب از شیطان هم بدتر بودید.

سلیمی اظهار کرد: این دشمن نابکار بدانید که در کارنامه خود در سال 1945 حداقل دو فقره بمباران اتمی در هیروشیما و ناکازاکی دارد که صدها هزار انسان بیگناه را به کام مرگ فرستاده است. این دشمنی که امروز با او اعلام دشمنی می‌کنیم همان دشمنی است که در کارنامه خود کودتای 28 مرداد را علیه این ملت بزرگوار دارد. این همان دشمنی است که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی محرک و پشتیبان گروهک‌های تروریست در کشور ما بود. همان دشمنی است که با توطئه و نفوذی که در بخشی از ارتش ما کرد، موفق شد یک هسته کودتا را در پایگاه شهید نوژه شکل بدهد که خداوند بزرگ و خود عناصر متعهد و ولایتمدار ارتش در رابطه با خنثی کردن آن به وظایف دینی و شرعی خود عمل کردند. این دشمن همان دشمنی است که هشت سال جنگ را بر ملت ما تحمیل کرد و بیش از 225 هزار شهید را این ملت تقدیم کردند. همچنین، بیش از 500 هزار نفر جانباز و بیش از 48 هزار و پانصد نفر آزادگان بزرگواری که افراد بزرگی چون سید بزرگوار مرحوم ابوترابی و ... در میان آنان بودند، تقدیم انقلاب و اسلام و قرآن شدند. این دشمن نابکار، همان کسی است که وزیر امور خارجه اسبق آن بر روی ناو هواپیمابر در خلیج همیشه فارس ایستاد و گفت ریشه این ملت را باید خشکانید. این دشمن همان دشمنی است که بعد از شکست عراق آغاز موارد تحریم را کلید زد. این همان دشمنی است که ترور دانشمندان هسته‌ای ما را به جرم اینکه به دنبال استقلال و خودکفایی بودیم، طراحی و اجرا کرد. این همان دشمن نامردی است که فرمانده ناوگان او با دو فروند موشک هواپیمای مسافربری ما را با بیش از سیصد انسان بیگناه از هموطنان ما به قعر خلیج فارس فرستاد و پس از آن با بی‌حیایی کامل به سینه خبیث این فرمانده ناو، مدال شجاعت نصب کرد. این همان دشمنی است که در زمانی این کار را با هواپیمای مسافربری ما کرد که هم‌قطاران عزیز ما در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وقتی برای مأموریت بمباران یک هدف می‌رفتند وقتی در حومه بغداد قرار بود یک پل را منهدم کنند، وقتی می‌دیدند که یک پیرمردی با یک گاری از روی پل عبور می‌کند، هدف را نمی‌زدند و خود را به دریای آتش پدافند دشمن می‌سپردند و یک دور بزرگ با آن سرعت می‌زدند و وقتی که یک نفر غیر نظامی بر روی پل نبود، آن را منهدم می‌کردند.

پیشکسوت قرآنی کشور بیان کرد: اگر می‌گوییم دشمن‌ستیزی به خاطر این است که امروز همین دشمن، داعش را به جان ملت انداخته و اکنون که به لطف خداوند بزرگ، به همت شهدای مدافع حرم و با تدبیر فرماندهی کل قوا، داعش، آخرین نفس‌ها را می‌زند، توطئه بعدی را در رابطه با تجزیه کردستان کلید زد. آنجا وقتی شکست خورد، توطئه به هم ریختن ساختار دولت لبنان را آغاز کرد. این دشمن یک لحظه از توطئه نمی‌ایستد و ما هم یک لحظه از مراقبت و هوشیاری و مقابله با این دشمن نباید غافل شویم و این وظیفه ما در ارتش سرافراز حزب‌الله است.

وی در ادامه افزود: چهارمین وظیفه ما در ارتباط با تحقق امنیت در کشور حفاظت اطلاعات اعم از اماکن، اسناد، مدارک، حفاظت گفتار، حفاظت شخصیت‌ها و ... است. همه این ‌را باید حفاظت کنیم اما آنچه که بیشتر متوجه شما جوانان عزیز است، حفاظت گفتار است. ما باید در این دوره آموزشی بیاموزیم که امیر مؤمنان علی(ع) فرمودند «واما اللِّسَانُ جِرْمُهُ صَغِیرٌ وَ جُرْمُهُ کَبِیرٌ؛ زبان، وزنش کم اما جرمش زیاد است». باید بدانیم که توصیه‌ها و توجیهات حفاظتی که به ما می‌کنند، تنها یک کار صرف خشک اداری نیست. ما زمانی می‌توانیم امنیت را محقق کنیم که حفاظت اطلاعات را مهم بشماریم.

سلیمی گفت: اگر آیات ابتدایی سوره مبارکه یوسف(ع) را مطالعه کنید، مشاهده خواهید کرد که به چه زیبایی بحث ضرورت حفاظت اطلاعات را در دل آیات قرآن برای ما تبیین فرموده است. یوسف(ع) به پدر خود می‌فرماید که در خواب چنین و چنان دیدم که حضرت یعقوب(ع) به ایشان همراه با آموزش حفاظت اطلاعات می‌فرماید «قَالَ يَا بُنَيَّ لَا تَقْصُصْ رُؤْيَاكَ عَلَى إِخْوَتِكَ فَيَكِيدُوا لَكَ كَيْدًا؛ آنچه که در خواب دیدی حتی برای برادران خود نیز نقل نکن که اگر این کار را بکنی، توطئه خواهند کرد». این امر حکایت امروز ماست. در پادگان مسائلی مهمی می‌گذرد که هیچ ربطی به میهمانی خانوادگی و ... ندارد که اگر کسی این کار را انجام دهد، حتما در پیشگاه خداوند متعال و در برابر خون شهدا مسئول است. امنیت برقرار نمی‌شود مگر اینکه تمام ارکان و اجزای اصول حفاظت اطلاعات، محترم و لازم‌الاجرا تلقی شود. استاد ما می‌فرمود که نکته عجیب این است که یوسف(ع) به فرمان و رهنمود پدر گوش کرد و خواب خود را برای برادران نقل نکرد و این همه گرفتار شد و اگر نقل می‌کرد چه می‌شد؟. تمام مواردی که در پادگان می‌گذرد تا پایان عمر خدمت شما مربوط به همان محیط است. وقتی که امام باقر(ع) می‌فرماید «اِفشاءُ السِّرِّ سُقُوطٌ؛ اگر کسی رازداری را فراموش کند و اسرار را فاش کند، سقوط کرده است».

وی تصریح کرد: پنجمین رکن از مواردی که باید همواره مد نظر همه ما باشد، بحث دین‌داری است. دین‌داری مهمترین رکن از این ارکان پنج‌گانه است تا آنجا که امیر مؤمنان علی(ع) می‌فرماید «مُفَارَقَةَ الدِّینِ مُفَارَقَةُ الْأَمْنِ؛ بی‌دینی یعنی ناامنی». اگر ما می‌خواهیم امنیت کشور را فراهم کنیم، باید متدین باشیم و باید به خدا و قیامت، پیامبر(ص) و مکتب و معصومین(ع) ایمان داشته باشیم. اگر کسی اعتقاد به خدا و مکتب و قرآن داشته باشد، این ویژگی، ضامن امنیت فردی و اجتماعی او خواهد بود. انسان مؤمن پاسدار امنیت کشور است. تمام خیانت‌هایی که در رابطه با جاسوسی و نفوذ و براندازی صورت گرفته از سوی عناصر بی‌دین و بی‌ایمان و یا سست‌ایمان بوده است. لذا همه شما جوانان عزیز بدانید همانگونه که سلسله مراتب فرماندهی چون پدر، حامی شما است، به همان نسبت روحانیونی که در عقیدتی ـ سیاسی مجاهدت می‌کنند، محرم اسرار شما و هادی و هدایتگر ما و شما در زندگی نظامی و خانوادگی ما هستند. به همان نسبت حفاظت اطلاعات، مشاور و حمایت‌کننده شما در برابر همه مسائل است و باید همه دوائر حفاظت اطلاعات را در هر رده‌ای در یگان‌ها به عنوان جایی بدانید که محرم شما باشد. این امر تکلیف دینی همه ماست که باید هر حرف و حرکت مشکوک که برخلاف و مغایر با اصول امنیت ملی باشد را به اطلاع این نهاد برسانیم. اگر این پنج مورد را مراعات کنیم، می‌توانیم در این ارتش حزب‌الله که به تعبیر امام راحل(ع) و فرماندهی معظم کل قوا کلمه و شجره طیبه است، با پاکی و پاکدامنی خدمت کنیم و در راستای شهیدان بزرگوار به وظایف خود عمل کنیم.

پیشکسوت قرآنی کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: همه ما در آستانه اربعین حسینی با تمامی شهدای عزیز و بزرگوار این مرز و بوم پیمان می‌بندیم که در امتداد خط سرخ و خونین شهیدان کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مسیر کرامت، شرافت و عزت همه نیروهای مسلح و ارتشیان قهرمانی که قبل از ما در این سنگر انجام وظیفه و جانفشانی کرده‌اند، آنقدر ادامه دهیم تا ان‌شا‌ءالله با ظهور پرسرور امیر سحرخیز مدینه، قرآن ناطق و عدالت مجسم، یوسف زهرا(س)، حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) پرچم توحید و ولایت بر گستره گیتی به اهتزاز درآید و هیچ صدا و ندایی از عالم برنخیزد مگر غریو پرطنین «لا اله الا الله، محمد رسول الله(ص)».

captcha