جشنواره ایده های برتر در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3661688
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

جشنواره ایده های برتر در کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان، با اشاره به برگزاری جشنواره ایده برتر را به مناسبت هفته پژوهش و فناوری سال 1396 در آبان‌ماه، اظهار کرد: «کارگاه عملی آشنایی با کلان داده ها» و «کارگاه عملی بانک های اطلاعاتی NoSQL » از جمله برنامه‌های پیش رو بنیاد ملی نخبگان استان کردستان است.

رحمت صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان کردستان در نظر دارد جشنواره ایده برتر را به مناسبت هفته پژوهش و فناوری سال 1396 برگزار کند.

وی افزود: این جشنواره در پنج محور کارآفرینی در حوزه گردشگری، بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی، طراحی خلاقانه المان شهری، فناوری حوزه سلامت و نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری جهت ایجاد فضای رقابتی در میان نخبگان و استعدادهای برتر و بهره‌مندی از هوش و استعداد جامعه علمی استان در راستای ایده‌پردازی برای حوزه‌های اولویت‌دار استان برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان، در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره، گفت: ایده‌پردازان می‌توانند حداکثر تا آخر روز پنجشنبه 25 آبان ماه ‌جاری ایده‌های خود را در سامانه طراحی شده به آدرس اینترنتی http://kurdistan.bmn.ir ثبت کنند.

وی ادامه داد: به ایده‌های برتر انتخاب شده در هرکدام از محورهای جشنواره جوایزی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش اهداء خواهد شد.

صادقی از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری استان کردستان را برگزاری «کارگاه عملی آشنایی با کلان داده ها» دانست و اعلام کرد: این کارگاه با هدف افزایش مهارت‌های کسب و کار برای کمک به خوداشتغالی و کارآفرینی  در فارغ التحصیلان و  دانشجویان رشته‌های مهندسی کامپیوتر و ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر علاقمندان به این حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همزمان «کارگاه عملی بانک های اطلاعاتی NoSQL » برای علاقمندان، یادآور شد: این کارگاه‌ها با تخفیف 20 درصدی برای دانشجویان در نیمه پایانی آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود.

captcha