حضور در اربعین به معنای اظهار عشق و علاقه به اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3661689
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

حضور در اربعین به معنای اظهار عشق و علاقه به اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی: کارشناس علوم دینی اهل سنت با بیان اینکه حضور در اربعین به معنای اظهار عشق و علاقه به اهل بیت (ع) است، گفت: اهل سنت به اربعین اعتقاد دارد و هر کاری که در راستای ذکر یاد و نام و تبلیغ برای اهل بیت (ع) باشد اهل سنت نیز آن را قبول دارد.

مولوی سید عبدالرحیم رئیسی، کارشناس علوم دینی اهل سنت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: امسال گروهی از نخبگان اهل سنت کشور در مراسم اربعین حضور داشتند و به زیارت امام حسین (ع) رفتند.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت و امام حسین (ع) از نظر جهان اسلام و مظلومین عالم، مقدس بوده و وی سید و سالار شهیدان است، افزود: اهل سنت مانند اهل تشیع به امام حسین (ع) عشق می‌ورزد و تنها شاید روش‌ها عشق ورزیدن بین آنها متفاوت باشد.

مولوی رئیسی با بیان اینکه امام حسین (ع) کسی است که محبت و مودت به او از واجبات دین است، بیان کرد: خدا در قرآن خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید؛ به امتت بگو من از شما چیزی نمی‌خواهم الی اینکه به اهل بیت من مودت داشته باشید.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) به امام حسین (ع) علاقه‌ ویژه‌ای داشتند و در این باره می‌فرماید؛ «هرآنکه حسین را دوست داشته باشد من نیز او را دوست خواهم داشت».

کارشناس علوم دینی اهل سنت با تأکید بر اینکه حسین (ع) کسی است که خدا او را دوست دارد، عنوان کرد: امام حسین (ع) تا آخرین لحظه عمر مردم را به اقامه نماز توصیه کرد و حتی در صحرای کربلا در آن هیاهوی جنگ ظالمانه و در آخرین لحظات زندگی نیز نماز را به پا داشت.

وی با بیان اینکه حضور در اربعین به معنای اظهار عشق و علاقه به اهل بیت (ع) است، اعلام کرد: اهل سنت به اربعین اعتقاد دارد و هر کاری که در راستای ذکر یاد و نام و تبلیغ برای اهل بیت(ع) باشد اهل سنت نیز آن را قبول دارد.

مولوی رئیسی با اشاره به حضور گسترده مسلمانان جهان در پیاده روی اربعین حسینی، یادآور شد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته از همه جای جهان چه شیعه و چه سنی به عشق امام حسین (ع) در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند.

captcha