حدود 80 درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند/ تردد در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه روان و عادی است
کد خبر: 3661957
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

حدود 80 درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند/ تردد در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه روان و عادی است

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راه خوزستان گفت: امروز در دومین روز پس از اربعین و در جریان بازگشت زائران به کشور، تردد در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه روان و عادی است. حدود 80 درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند و تنها 20 درصد از زائران اربعین حسینی هنوز به کشور بازنگشته‌اند.

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: امروز در دومین روز پس از اربعین و در جریان بازگشت زائران به کشور، تردد در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه روان و عادی است. حدود 80 درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند و تنها 20 درصد از زائران اربعین حسینی هنوز به کشور بازنگشته‌اند.

وی با اشاره به تحویل خودروهای زائران بازگشتی در مرزها افزود: در حال حاضر از مجموع خودروهایی که در پارکینگ‌های مرزی شلمچه و چذابه پارک شده بود، تنها حدود دو تا سه هزار خودرو در پارکینگ شلمچه و همچنین حدود دو تا سه هزار خودرو در پارکینگ چذابه باقی مانده است که پیش‌بینی می‌شود این خودروها نیز تا امشب از پارکینگ‌ها خارج شوند.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: تاکنون تنها 20 درصد زائران اربعین حسینی در کشور عراق باقی مانده‌اند که احتمالا بخش اعظم این زائران نیز امروز بازمی‌گردند و ممکن است تنها تعداد محدودی از زائران تا 28 صفر در کشور عراق بمانند.

دولتشاهی با اشاره به کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته در ایام اربعین بیان کرد: امسال تعداد تلفات تصادفات در محورهای خوزستان در ایام اربعین نسبت به سال گذشته کاهش داشته به طوری که امسال در حوادث ایام اربعین تنها یک کشته در محور خرمشهر داشتیم ولی تصادفات سال گذشته در این ایام چهار کشته برجای گذاشته بود.

iqnakhouzestan@

captcha